Overslaan en naar de inhoud gaan

TGIF: Think About It!

Nescafé, Getty Images, Bufdir & Apple
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Elke vrijdag geeft

related partner content for mobile comes here

content marketingbureau Brandfighters je een energy-boost. We luiden het weekend in met een leerzame TGIF door trends te bespreken en voorbeelden te geven. In deze TGIF zetten we vier campagnes op een rij die je aan het denken zetten.

Nescafé: The Hello Bench
Contact maken met een wildvreemde, dat doe je niet zomaar. Daarom komt Nescafé met de ‘Hello Bench’. Mensen die op de bank zitten, worden op een simpele manier gestimuleerd met elkaar te praten. Hoe? Door ze letterlijk dichterbij elkaar te brengen. En natuurlijk onder het genot van een kopje Nescafé.
 

Contact maken met een wildvreemde, dat doe je niet zomaar. Daarom komt Nescafé met de ‘Hello Bench’. Mensen die op de bank zitten, worden op een simpele manier gestimuleerd met elkaar te praten. Hoe? Door ze letterlijk dichterbij elkaar te brengen. En natuurlijk onder het genot van een kopje Nescafé.


 

 


Getty Images: The Real World
Deze video van Getty Images heeft één duidelijk doel: stereotypes en onrealistische verwachtingen uit de wereld halen. Hoe? Door bij stockfoto’s ook de optie te geven om voor gefotoshopte versies van de foto te kiezen. Bij deze foto’s staan echte mensen centraal, in plaats van modellen of acteurs. Hierdoor worden de foto’s een stuk realistischer. En hopelijk associaties en verwachtingen ook.
 


 

 


Bufdir: The Lunchbox
In deze video van Bufdir is een jongen in zijn klas de enige persoon die geen lunch heeft. Hij voelt zich eenzaam en verlaat de klas. Als hij terugkomt, is zijn lunchbox opeens gevuld. Zijn klasgenoten hebben namelijk allemaal een deel van hun lunch met hem gedeeld. Met deze video laat Bufdir zien hoe makkelijk een oplossing voor een probleem kan zijn. Die gedachte willen ze graag doorzetten bij het oplossen van het tekort aan huizen waar pleegkinderen kunnen verblijven.
 


 

 


Apple: APPOCALYPSE
En natuurlijk kunnen we deze video niet overslaan. In deze video geeft Apple een mogelijke weergave van hoe de wereld eruit zal zien als applicaties plotseling verdwijnen. Het resultaat? Verdwaalde mensen, ongelukken, plastische chirurgie als face swaps, een ‘ouderwetse’ markt die de App Store heeft vervangen en vooral heel veel chaos. Het idee achter de video? Blijf vooral apps maken!
 


 

 

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.


Tot zover onze top 4 campagnes die ons de afgelopen week inspireerden. Heb jij nog een aanvullende campagne of video die tussen dit rijtje moet? Laat van je horen in de comments!

Tot zover onze top 4 campagnes die ons de afgelopen week inspireerden. Heb jij nog een aanvullende campagne of video die tussen dit rijtje moet? Laat van je horen in de comments!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in