Overslaan en naar de inhoud gaan

De Persgroep gaat samenwerken met &C en start onderzoek naar eigen effectiviteit

Het belangrijkste nieuws tijdens De Persgroep Summit 2017
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Chantal Janzen (presentatrice en oprichter van &C) en Willem-Albert Bol (De Persgroep) gaan samen aan de slag met videocontent voor vrouwen. Dat maken zij bekend tijdens De Persgroep Summit 2017 in Boedapest, Hongarije.

related partner content for mobile comes here

Tegen elkaar 'aanschurken'


&C is het nieuwe mediamerk van Chantal Janzen. Vanaf maart maakt zij een maandelijks magazine, online platform en mobiele app met e-commerce. Dit zijn de eerste resultaten. &C is specifiek gericht op vrouwen van 18 tot 48 jaar.

Dit zijn de eerste resultaten. &C is specifiek gericht op vrouwen van 18 tot 48 jaar.

&C is specifiek gericht op vrouwen van 18 tot 48 jaar.

‘Bij de persgroep is de doelgroep vrouwen 18+ nogal onderbelicht’, zegt Janzen. ‘Maar een website als die van het AD heeft wel een groot bereik bij deze doelgroep. Daarom gaan wij tegen De Persgroep aanschurken.’

Dat houdt in dat de redactie van &C video's gaat maken voor de website van het Algemeen Dagblad.

Wat is de Persgroep Summit?
Janzen is dagvoorzitter tijdens De Persgroep Summit 2017. Tijdens de Summit neemt de uitgever zo’n 150 adverteerders, mediabureaus en partners mee naar een Europese stad om te netwerken en inspiratie op te doen. Dit jaar doet de Nederlandse uitgever dit voor de achtste keer.

Het thema is ‘de kunst van het onderscheiden’. Sprekers als Jelmer de Boer (influencer), Roland van der Vorst (Freedom Lab, TU Delft) en Bernhard van Oranje (Levi9) geven hun visie op het thema.

 

 

Groot onderzoeksproject


Verder deelt Lauren van der Heijden (directeur Corporate Sales) de toekomstplannen van De Persgroep. ‘We gaan meer werken via programmatic’, zegt hij. ‘Onderzoek naar effectiviteit van campagnes wordt namelijk steeds belangrijker.’

Lauren van der Heijden (directeur Corporate Sales) de toekomstplannen van De Persgroep. ‘We gaan meer werken via programmatic’, zegt hij. ‘Onderzoek naar effectiviteit van campagnes wordt namelijk steeds belangrijker.’

(directeur Corporate Sales) de toekomstplannen van De Persgroep. ‘We gaan meer werken via programmatic’, zegt hij. ‘Onderzoek naar effectiviteit van campagnes wordt namelijk steeds belangrijker.’

Scott Ernst van MetrixLabs presenteert een groot onderzoeksproject in samenwerking met de uitgever: Advertising Impact Monitor (AIM). Volgens Ernst gaat het om een onafhankelijk onderzoek naar de effectiviteit van advertenties.

Verplicht aan de lezer en de adverteerder


MetrixLab en De Persgroep gaan samen vooraf advertenties testen in de markt. Daarnaast testen ze per week 12 advertenties in de eigen media: print en online. Zo onderzoeken en verbeteren ze zowel de advertentie op zichzelf als de advertentie in context.

MetrixLab en De Persgroep gaan samen vooraf advertenties testen in de markt. Daarnaast testen ze per week 12 advertenties in de eigen media: print en online. Zo onderzoeken en verbeteren ze zowel de advertentie op zichzelf als de advertentie in context.

‘We willen media en campagnes effectiever maken voor lezers en adverteerders’, vertelt Frank Meijer, manager Advertising Portfolio van De Persgroep. ‘We willen de zin van de onzin scheiden. Er zijn goede meetmethodieken om te ontdekken hoe we de aandacht kunnen pakken. Onderzoeken of adverteren bij ons werkt, dat zijn we verplicht aan onze adverteerders.'

Meer videocontent


Tot slot gaat De Persgroep verder met de ontwikkeling van Topics, Indebuurt en videocontent. Op gebied van video moeten we denken aan meer samenwerkingen zoals die met Appie Today en 24Kitchen.

en videocontent. Op gebied van video moeten we denken aan meer samenwerkingen zoals die met

Appie Today en 24Kitchen.

24Kitchen.

.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in