Overslaan en naar de inhoud gaan

Telegraaf verkoopt belang in SBS Nederland

Telegraaf Media Group (TMG) verkoopt haar aandelenbelang van 27 procent in SBS Nederland aan SBS Broadcasting, dat sinds kort in handen is…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat heeft het uitgeefconcern vanochtend bekendgemaakt. Het verkoopbedrag is niet vrijgegeven. TMG gebruikt de opbrengst samen met een cash-investering van zo’n 18 miljoen euro om een 20%-belang in de gecombineerde, niet-beursgenoteerde SBS-activiteiten te verwerven. De uit-gever behaalt een niet nader genoemde boekwinst op de transactie. Het 27%-belang in SBS Nederland staat voor 39,3 miljoen euro in de boeken van TMG.

related partner content for mobile comes here

De partijen streven ernaar om de transactie voor het einde van dit jaar af te ronden. Permira en KKR behouden na afronding van de transactie de operationele controle over de nieuwe SBS-groep. TMG zal leden van de raad van commissarissen voordragen naar verhouding van haar aandelenbelang.

In Nederland maken SBS6, Net 5 en Veronica (zender en tijdschrift) deel uit van SBS Broadcasting. Deze activiteiten zijn eigendom van SBS (63%), TMG (27%) en Veronica Holding B.V. (10%).

TMG heeft verder een belang van 2,4% in SBS Broadcasting S.A., gekocht voor ongeveer 29 miljoen euro, aangeboden aan Permira en KKR (FD/Betten).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in