Overslaan en naar de inhoud gaan

Sterke stijging marktaandeel NPO Radio 2, forse daling 3FM

Marktleider Radio 538 verstevigt in de zomer zijn positie in de doelgroep 20-49.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dat blijkt uit de luistercijfers in de periode juli-augustus 2017 die NLO en GfK vanochtend bekend hebben gemaakt.

Was NPO Radio 2 vorig jaar in dezelfde periode nog vijfde, nu staat de publieke zender stevig op de derde plaats. Het marktaandeel is 11,0 procent (was 8,4 procent, index 131). 3FM is opnieuw bijna een kwart gedaald in marktaandeel en komt uit op 7,9 (was 10,4, index 76).

Radio 538 staat steviger op 1. De zender komt in de zomermaanden op een aandeel van 19,3 procent (was 18,5, index 104). De nummer 2 Qmusic daalt van 14,4 naar 13,0 procent (index 90). Sky Radio staat vierde met 9,3 procent (was 9,0, index 103). 

Een opvallende stijger bij de kleinere zenders is Slam!, dat op 2,8 procent uitkomt (was 2,2, index 127).

related partner content for mobile comes here

10+


In 10+ stijgt marktleider Radio 538 slechts licht van 12,2 naar 12,3 procent (index 101). De opmars van Radio 2 is ook hier groot met 10,1 procent (was 8,3, index 122). Daarmee stijgt de zender van vijf naar twee. Derde is ORN, dat sterk in aandeel daalt: van 10,5 naar 9,3 (index 89). 3FM komt uit op slechts 4,4 en daalt maar liefst 2 procent (index 69).

In 10+ stijgt marktleider Radio 538 slechts licht van 12,2 naar 12,3 procent (index 101). De opmars van Radio 2 is ook hier groot met 10,1 procent (was 8,3, index 122). Daarmee stijgt de zender van vijf naar twee. Derde is ORN, dat sterk in aandeel daalt: van 10,5 naar 9,3 (index 89). 3FM komt uit op slechts 4,4 en daalt maar liefst 2 procent (index 69).

Alle cijfers staan hier

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in