Ster meet effectiviteit televisiecommercials
De Ster is in samenwerking met bureau MarketRespons het Televisie Reactie Onderzoek (TRO) gestart, waarmee televisiecommercials worden…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Bij elke meting worden vier commercials uit dezelfde productgroep onderzocht. Respondenten krijgen een videoband met de commercials en vullen een schriftelijke vragenlijst in. Benchmarking is mogelijk op twee gebieden: op doelgroep omdat het dezelfde communicatiedoelgroep betreft en op product (concurrent) omdat de commercials afkomstig zijn uit dezelfde branche. De communicatiekracht van de commercial wordt gemeten op basis van product- en merkrealisatie: in hoeverre is de commercial in staat het product en het merk direct duidelijk te communiceren. De Ster heeft naar eigen zeggen al enkele jaren succes met eenzelfde onderzoek voor radioreclame, het Radio Reactie Onderzoek (RRO).
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijClustercoördinator Energiezuinig Wonen
Milieu CentraalSenior communicatieadviseur
Gemeente Delft
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid