Overslaan en naar de inhoud gaan

Ster meet effectiviteit televisiecommercials

De Ster is in samenwerking met bureau MarketRespons het Televisie Reactie Onderzoek (TRO) gestart, waarmee televisiecommercials worden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij elke meting worden vier commercials uit dezelfde productgroep onderzocht. Respondenten krijgen een videoband met de commercials en vullen een schriftelijke vragenlijst in. Benchmarking is mogelijk op twee gebieden: op doelgroep omdat het dezelfde communicatiedoelgroep betreft en op product (concurrent) omdat de commercials afkomstig zijn uit dezelfde branche. De communicatiekracht van de commercial wordt gemeten op basis van product- en merkrealisatie: in hoeverre is de commercial in staat het product en het merk direct duidelijk te communiceren. De Ster heeft naar eigen zeggen al enkele jaren succes met eenzelfde onderzoek voor radioreclame, het Radio Reactie Onderzoek (RRO).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in