Overslaan en naar de inhoud gaan

Spaarproducten doen het goed op Internet

In tegenstelling tot andere financiële producten die men via internet kan aanschaffen, doen spaarproducten het goed.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bijna 10 procent van de personen die zich via Internet financieel oriënteren, sluit voor Internetsparen ook een overeenkomst af. Een jaar geleden was dit nog 3 procent, zo blijkt uit de derde meting van de market outlook financiële diensten online, een onderzoek dat Blauw Research halfjaarlijks houdt onder ruim 800 Nederlandse internetters. Voor andere producten, zoals reisverzekeringen, leningen en online beleggingen, wordt geen groei in overeenkomsten meer geconstateerd. Voor producten als hypotheken, ziektekostenverzekeringen en inboedelverzekeringen worden zelfs duidelijk minder offertes aangevraagd dan een half jaar geleden.

related partner content for mobile comes here

Voor het oriënteren op financiële producten levert de website van debank waar men klant is de voornaamste informatiebron (59 procent). Daarna surft men naar de websites van andere financiële instellingen (41 procent), zoekt men via een search-engine (33 procent) of maakt men gebruik van vergelijkingssite (22 procent). Daarmee lijkt de opmars van de vergelijkingssites gestopt, nadat zij een jaar geleden door één op de tien en een half jaar geleden al door ruim een kwart van de Internetters geraadpleegd werden. Toch blijft het vergelijken van producten de belangrijkste reden om het internet op te gaan. Het opzoeken van informatie rondom een specifiek product en het berekenen van kosten completteren de top-3 van motieven.

Betrouwbaarheid nog steeds troef
Nog sterker dan in de voorgaande metingen vindt men de betrouwbaarheidvan de gevonden informatie belangrijk. Bijna iedere respondent geeft aandat dit de voorwaarde voor een website moet zijn. Verder zijn'duidelijke uitleg' en de 'algehele service' redenen waarom een websitegekozen wordt. Daar staat tegenover dat de veiligheid van de gegevens endus de gewaarborgde privacy steeds minder vaak een reden is om hetInternet niet te gebruiken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in