Groeipotentieel internetbankieren


Op dit moment bankiert al een derde van de Europese internetgebruikers - 42 miljoen mensen – op internet, volgens Forrester analist Charlotte Hamilton. ‘Internetbankieren correleert sterk met opleiding, attitude en inkomen. Mensen die online bankieren hebben vaker een hogere opleiding (23% meer). Maar naarmate het netgebruik toeneemt en veiligheidsproblemen overwonnen worden zal meer dan de helft van de internetgebruikers op het continent online gaan bankieren – 110 Europeanen.’
Internet moet zich dan wel in de komende jaren verbeteren, want deze klanten zijn te belangrijk om te verliezen. Om in online bankieren te kunnen blijven investeren zullen financiele dienstverleners non-core internetactiviteiten moeten afstoten, zoals bijvoorbeeld onafhankelijke online beleggingssites. Nieuwe online producten kunnen beter uitbesteed worden aan derde partijen. Bovendien, en dat gebeurt natuurlijk al in toenemende mate, gaan financiele dienstverleners zoeken naar goedkopere transactievormen via zelfbediening en automatisering. Banken krijgen het advies om de voordelen van internetbankieren duidelijker te communiceren, zodat ze consumenten naar dit goedkopere kanaal kunnen laten migreren. Bovendien moeten ze hun site voor cross selling gebruiken, en er met hun webdesign rekening mee houden dat het gebruiksgemak optimaal is.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid