Overslaan en naar de inhoud gaan

Social media in 2010

Social media is een hot onderwerp, maar krijgt als medium nog maar bar weinig van het mediabudget toegeschoven. Maar dat gaat snel…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Steeds meer bedrijven geven immers aan het budget voor social media te verhogen, zo laat onderzoek zien. Daarnaast komen er nieuwe tools op de markt om social media beter te kunnen monitoren.

related partner content for mobile comes here

Volgens het Interactive Advertising Bureau (IAB) en PricewaterhouseCoopers (PwC) stegen de online advertentie-inkomsten in het derde kwartaal van 2009 naar bijna 5,5 miljard dollar. Dat is maar 1,7 procent meer dan in het tweede kwartaal van 2009.

De langzame stijging noopt marketeers ertoe om nog meer in te zetten op zaken die potentiële groei in zich herbergen, zoals social media-kanalen.In het vinden Econsultancy en bigmouthmedia dat 86 procent van de ondervraagde bedrijven volgend jaar meer geld zal steken in social marketingstrategieën. 13 procent houdt de budgetten op hetzelfde niveau als afgelopen jaar.

Overigens komt echte waarde pas als je zwaar investeert in social media, aldus de onderzoekers: 52 procent van de bedrijven die zwaar hebben ingezet op social media, ziet een echte waardetoename, vergeleken met 13 procent van de bedrijven die maar een beetje hebben geëxperimenteerd.

Tools
Daarnaast zijn er nieuwe tools ontwikkeld die het makkelijker maken om social media te integreren in je marketing. Zo zijn er ‘push to social’ knoppen die e-mail integreren met social media, en zjn er nieuwe meetinstrumenten op de markt die social media-data kunnen verzamelen en interpreteren. Vooral Twitter zag een toename van applicaties, bijvoorbeeld om de invloed van twitteraars te meten.

Bron: Marketingvox

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in