Overslaan en naar de inhoud gaan

Radio 538 en Radio 10 winnaars in september-oktober

De nieuwe koers van NPO Radio 2 (in de ochtend) leidt nog niet tot een hoger marktaandeel.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de luistercijfers september-oktober 2015 van NLO/Gfk in de doelgroep 20-49.

Marktleider Radio 538 weet het aandeel te verstevigen ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De zender komt uit op 18,7, vorig jaar was dat 16,9 (index 111). Qmusic is de nummer 2 en loopt verder uit op nummer 3 NPO 3FM. Wel daalt het aandeel van Qmusic ten opzichte van vorig jaar: van 15,6 naar 14,5 (index 93). NPO3FM ziet het marktaandeel meer dan een kwart dalen (index 72) van 16,8 naar 12,1 procent.

De nummer 4 Sky Radio gaat terug van 10,3 naar 8,8 procent (index 85). NPO Radio 2 weet met de nieuwe programmering en dj’s slechts licht te stijgen (0,1 procent) naar 7,2 procent. Radio 10 zet de opmars voort en heeft nu een aandeel van 6,0 procent (was 4,3, index 140). Daarmee heeft het station Radio Veronica ingehaald, dat wel in marktaandeel stijgt: van 5,4 naar 5,9 (index 109).

10+
In 10+ bestaat de top-3 uit Radio 538, Qmusic en ORN. Radio 538 gaat van 11,7 naar 12,0 (index 103), Qmusic ziet hier het aandeel wel stijgen: van 9,7 naar 9,9 procent (index 102). ORN stijgt in aandeel van 9,4 naar 9,7 (index 103). Radio 10 maakt ook hier qua index de grootste sprong voorwaarts, terwijl NPO 3FM het aandeel het hardst ziet dalen.

 

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in