Overslaan en naar de inhoud gaan

Online bestedingen VS lopen terug

De online advertising bestedingen zijn in de Verenigde Staten in het tweede kwartaal met 22 procent gedaald.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er werd voor 1,46 miljard dollar besteed in vergelijking meet de zelfde periode een jaar eerder, meldt het Interactive Advertising Bureau (IAB). De cijfers zijn afkomstig van de New Media Group van PricewaterhouseCoopers. In de eerste zes maanden van 2002 zijn de online bestedingen met 21 procent teruggelopen in vergelijking met het eerste halfjaar van 2001. IAB president en ceo Greg Stuart noemt de cijfers geen verrassing. Uit het rapport blijkt verder dat banners (32 procent, was 36 procent) blijven domineren, sponsoring van een site of een onderdeel daarvan 24 procent (was 28 procent). In opkomst is het zoeken van een sleutelwoord als marketing: van 3 naar 9 procent, aldus Adage.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in