Online bestedingen VS lopen terug
De online advertising bestedingen zijn in de Verenigde Staten in het tweede kwartaal met 22 procent gedaald.
Er werd voor 1,46 miljard dollar besteed in vergelijking meet de zelfde periode een jaar eerder, meldt het Interactive Advertising Bureau (IAB). De cijfers zijn afkomstig van de New Media Group van PricewaterhouseCoopers. In de eerste zes maanden van 2002 zijn de online bestedingen met 21 procent teruggelopen in vergelijking met het eerste halfjaar van 2001. IAB president en ceo Greg Stuart noemt de cijfers geen verrassing. Uit het rapport blijkt verder dat banners (32 procent, was 36 procent) blijven domineren, sponsoring van een site of een onderdeel daarvan 24 procent (was 28 procent). In opkomst is het zoeken van een sleutelwoord als marketing: van 3 naar 9 procent, aldus Adage.
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid