Trends in telemarketing


Hoewel de meeste telemarketingbureaus nog wel aangeven dat servicelijnen en telefonische verkoop het leeuwendeel van hun activiteiten uitmaken, is er toch een groeiend aantal dat ook min of meer aanverwante zaken als webservices, postorder-diensten en databasemanagement tot zijn core business rekent. Die trend is soms zó sterk dat een respondent verzuchtte dat bedrijven die vergeten wat een enorm machtig middel de telefoon is, het spoor wel behoorlijk bijster zijn.
Ten aanzien van de kwestie 'outbound' versus 'inbound' geeft de enquête geen duidelijke trends te zien. Bovenaan de ranglijst staan weliswaar nog steeds de bedrijven die vooral outbound opereren, maar er zijn er ook heel wat met een 50-50-verhouding of een grotere nadruk op inboundactiviteiten. Voor 'outsourcing' versus 'zelf doen' geldt ook een half-om-halfverdeling, maar de trend gaat in de richting van outsourcing. De hoge kosten van nieuwe technologische mogelijkheden zijn daarbij een belangrijke factor. Hot item is ook de personele kant van telemarketing. Door de razendsnelle groei van de sector zijn arbeidsomstandigheden, trainingsfaciliteiten en dergelijke belangrijke issues geworden, die gelukkig ook door alle respondenten - volgens henzelf althans - serieus worden genomen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS<#FONT SIZE=1>Bron: Marketing Direct <#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid