Overslaan en naar de inhoud gaan

Trends in telemarketing

De term 'telemarketing' is zo langzamerhand een weinig adequate omschrijving geworden voor de branche die hij bestrijkt, zo blijkt uit de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoewel de meeste telemarketingbureaus nog wel aangeven dat servicelijnen en telefonische verkoop het leeuwendeel van hun activiteiten uitmaken, is er toch een groeiend aantal dat ook min of meer aanverwante zaken als webservices, postorder-diensten en databasemanagement tot zijn core business rekent. Die trend is soms zó sterk dat een respondent verzuchtte dat bedrijven die vergeten wat een enorm machtig middel de telefoon is, het spoor wel behoorlijk bijster zijn.

related partner content for mobile comes here

Ten aanzien van de kwestie 'outbound' versus 'inbound' geeft de enquête geen duidelijke trends te zien. Bovenaan de ranglijst staan weliswaar nog steeds de bedrijven die vooral outbound opereren, maar er zijn er ook heel wat met een 50-50-verhouding of een grotere nadruk op inboundactiviteiten. Voor 'outsourcing' versus 'zelf doen' geldt ook een half-om-halfverdeling, maar de trend gaat in de richting van outsourcing. De hoge kosten van nieuwe technologische mogelijkheden zijn daarbij een belangrijke factor. Hot item is ook de personele kant van telemarketing. Door de razendsnelle groei van de sector zijn arbeidsomstandigheden, trainingsfaciliteiten en dergelijke belangrijke issues geworden, die gelukkig ook door alle respondenten - volgens henzelf althans - serieus worden genomen.

< SIZE=1>Bron: Marketing Direct <#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in