Overslaan en naar de inhoud gaan

Nissan presenteert de 'internet en gamers auto'

Op de 62e IAA autoshow in Frankfurt gaat Nissan de Mixim presenteren. De auto is gebaseerd op de Micra, maar volledig 'getuned' en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op de 62e in Frankfurt gaat Nissan de Mixim presenteren. De auto is gebaseerd op de Micra, maar volledig 'getuned' en 'gepimped' tot toekomstmobiel met als speciale doelgroep alles en iedereen die veel internet en gamed. En, eerlijk is eerlijk, het ziet er erg mooi en strak uit.

related partner content for mobile comes here

De nieuwe en deels erg innovatieve features van de auto zijn legio. Zo zit de bestuurder centraal, met aan weerskanten ruimte voor een passagier en een additioneel zitje achterin. Vleugeldeuren zijn er ook, altijd leuk (lastig met stadsparkeren, strak naast je buurman ingedraaid). De Mixim is ook 'groen', dankzij twee elektrische 'super engines', een voor de achter- en een voor de voorwielen. Hierdoor ontstaat een vierwiel aangedreven, strak ontworpen auto, slechts 950 kilo zwaar en voorzien van vleugeldeuren.

De internet en game-component zit aan de binnenkant. Het gehele besturingsapparaat is ingericht als een soort 3D gameconsole. Smullen voor de internetgeneratie, denkt Nissan. De kans dat de auto op deze manier de wereld ingeslingerd gaat worden is klein, zo beaamt Nissan. Maar het blijft aardig, in de week dat ook Volkswagen en Apple samen schijnen te voeren. Blijkbaar is internet, de pc en al haar fervente gebruikers inmiddels een concreet (en nieuw?) target voor de autoindustrie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in