Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlanders lijken nog weinig haast te maken met #DeleteFacebook

Alleen De Correspondent en Metro zien enkele honderden mensen vertrekken.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dat is te zien in onderstaand overzicht van de grootste facebook pagina's van mediabedrijven in Nederland. Het lijstje werd samengesteld door Jaap van Zessen, Chef Digitaal bij AD Nieuwsmedia.

related partner content for mobile comes here

 

 

 

 

Van Zessen merkt wel op dat het overzicht geen bewijs is voor dat het geen vaart loopt met #DeleteFacebook. 'Maar omdat Facebook zelf niet dagelijks gebruikscijfers geeft, is dit wel een indicator om te zien of mensen in Nederland Facebook echt hebben verwijderd. Als dit met duizenden tegelijk gedaan was, zou je dat bij pagina's met gemiddeld tussen de 400 duizend en 800 duizend likes wel terug moeten zien.'

De hasthag DeleteFacebook kwam vorige week op gang, nadat nadat bekend werd dat Facebook de gegevens van miljoenen gebruikers heeft misbruikt om hen politiek te manipuleren. Het aantal zoekopdrachten naar 'Delete Facebook' piekte de afgelopen dagen wereldswijd. In Nederland laat Google Trends een vergelijkbaar beeld zien. De meeste zoekopdrachten komen uit de Randstad en Flevoland.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in