Overslaan en naar de inhoud gaan

Mogen productmodificaties wel of niet?

Vandaag stond er een interessant artikel op Nu.nl
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zeven Nederlandse webwinkels zouden Nintendo voor de rechter dagen omdat het bedrijf eist dat deze webwinkeliers stoppen met het aanbieden van zogeheten flashcards en modchips.

related partner content for mobile comes here

Voor de leken onder ons dat is elektronica waarmee de functionaliteit van de populaire Wii en DS spelcomputers kan worden aangepast, waardoor deze omgebouwd worden tot mediaspelers waarmee ook bijvoorbeeld films, muziek en gekopieërde spellen afgespeeld kunnen worden.

Nintendo verzet zich hard tegen dit zg. modden. Het bedrijf wil dat op zijn spelcomputers, waaronder de Wii en de DS, alleen maar spelletjes van Nintendo kunnen worden gespeeld.

Nu ben ik geen jurist, maar volgens mij is dit een lastige zaak. Want de consument is eigenaar van de aparatuur en mag daarmee doen en laten wat ze willen toch ?

Want je mag toch ook je auto (tot bepaalde juridische hoogte chippen), je LCD TV gebruiken als bijzettafel of je Armani tas als plantenbak als je dat zou willen.

Dat Nintento gebruikers die hun spelcomputer chippen ontziet van verdere garantie support is voor risico van de gebruiker.

De achterliggende gedachte van Nintendo zit hem natuurlijk voornamelijk in de mogelijkheid dat het door het modden mogelijk wordt gekopieerde spellen te spelen. Want dat is een grote inkomstenbron. Maar volgens mij is dat dus niet 100% waterdicht in een dergelijke zaak.

Ik ben benieuwd naar de mening van andere marketeers in een productmodificatie zaak als deze en wat dat betekent voor je merk?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in