Overslaan en naar de inhoud gaan

Linkse partijen voor opt-in

D66, PvdA en GroenLinks vinden dat bedrijven alleen nog maar spam mogen versturen naar mensen die daar expliciet toestemming voor hebben…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een rondgang die WebWereld maakte langs de internetspecialisten van de grote politieke partijen. Alle ondervraagde politici hebben ook zelf te kampen met grote hoeveelheden ongevraagde commerciële e-mail. ‘Ik word ermee overvoerd’, aldus Harry van Bommel van de SP. GroenLinks en D66 zijn de enige twee partijen die in hun verkiezingsprogramma aandacht besteden aan ongevraagde commerciële e-mail. GroenLinks bepleit een opt-in regeling (bedrijven mogen alleen nog maar spam versturen naar mensen die daar expliciet toestemming voor hebben gegeven). D66 lijkt met het voorstel voor een 'soort elektronische ja/neen sticker voor de e-mailbrievenbus' voor een opt-out regeling te pleiten. Maar volgens D66-kamerlid Bert Bakker klopt die passage in het verkiezingsprogramma niet. ‘D66 is in Nederland, evenals in Europa, voor opt-in.’ De VVD is wel voor een opt-out regeling, waarbij internetters de verzenders van spam moeten laten weten dat ze niet langer commerciële e-mail willen ontvangen. Het CDA gaat nog verder en is tegen door de overheid opgelegde regels voor het versturen van commerciële e-mail.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in