Overslaan en naar de inhoud gaan

Het wil maar niet lukken met de SBS6-vooravond

De commerciële zender SBS6 heeft grote problemen met succesvol programmeren in de vooravond. Dat blijkt nu het station heeft besloten…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Geheel volgens de huidige tv-trend is D'r op of D'r onder een tv-talentenjacht. Niet zoals Idols (RTL4) een zangwedstrijd, maar ook dansers, goochelaars, moppentappers en dergelijke kunnen er terecht. Het programma loopt pas sinds 10 maart, maar de kijkers lopen er niet warm voor.

related partner content for mobile comes here

Gemiddeld kijken er tussen de 300.000 en 350.000 mensen naar. SBS hoopte op 450.000 tot 500.000 kijkers. Omdat de zender met tv-producent Endemol een proefperiode van een maand had afgesproken wordt het programma al op 4 april voor de laatste keer uitgezonden. De Amerikaanse serieDiagnosis Murder komt ervoor in de plaats. SBS6 wijt de slechte animo voor D'r op of D'r onder aan de niet overtuigende formule en ook aan de aandacht voor de oorlog in Irak.

De SBS-zegsman geeft toe dat de SBS-programmering in vooravond niet succesvol is. Eerder sneuvelden een dagelijkse talkshow met Jan Lenferink (Louter Lenferink) en Tabloid, terwijl het nieuwe programma Stem van Nederland moet vechten voor de kijkersgunst.

Het station heeft veel last van goedbekeken vooravondprogramma's als Get the Picture (Ned.1), RTL Boulevard (RTL4) en ook het RTL Nieuws. ‘Achter de schermen wordt er van alles aan gedaan, maar het blijven moeilijke uitzenduren voor ons’, schetst de woordvoerder.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in