Overslaan en naar de inhoud gaan

GeenMerk

Verleden week vroeg Stephan Fellinger om wat stellingen voor zijn discussieforum op Marcom09. Hij liet de naam ING vallen als Merk dat met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Nou hier volgt een stellingkje voor Stephan zijn discussie: ”ING is geen Merk meer maar een omgeving die alle wetten van het fatsoen overtreedt”.

related partner content for mobile comes here

Zo dat is er ook weer uit. En niet zonder reden. Merken begrijpen vaak niet dat de regels om een Merk te zijn hun grenzen hebben.

Om je “Merk” te mogen en kunnen noemen moet een product aan bepaalde voorwaarden voldoen. Je moet betrouwbaar zijn en constante kwaliteit leveren. Je moet als Merk service verlenen en garantie geven.

Je moet als Merk blind gekocht kunnen worden en de Consumens moet het zonder géne aan zijn oma kunnen verkopen. Als Merk moet je ook niet al te vaak negatief in het nieuws komen.

Maar vooral moet je als Merk je eigen Marketing en Communicatie voor mekaar hebben. Geen rare enge commercials in een tijd waarin je Merk toch al niet over negatieve belangstelling te klagen heeft.

Misschien gewoon wel even helemaal geen communicatie, ook al zwelg je een zusterbrand in. Gewoon je plaats weten en de storm tot normale windkracht terug laten keren.

Merken hebben grenzen en waarden en ING is, pardon was, zo’n Merk dat zich buiten iedere Merkorde heeft geplaatst. Daar helpt geen lieve Merkmoeder aan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in