GeenMerk
Nou hier volgt een stellingkje voor Stephan zijn discussie: ”ING is geen Merk meer maar een omgeving die alle wetten van het fatsoen overtreedt”.
Zo dat is er ook weer uit. En niet zonder reden. Merken begrijpen vaak niet dat de regels om een Merk te zijn hun grenzen hebben.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisOm je “Merk” te mogen en kunnen noemen moet een product aan bepaalde voorwaarden voldoen. Je moet betrouwbaar zijn en constante kwaliteit leveren. Je moet als Merk service verlenen en garantie geven.
Je moet als Merk blind gekocht kunnen worden en de Consumens moet het zonder géne aan zijn oma kunnen verkopen. Als Merk moet je ook niet al te vaak negatief in het nieuws komen.
Maar vooral moet je als Merk je eigen Marketing en Communicatie voor mekaar hebben. Geen rare enge commercials in een tijd waarin je Merk toch al niet over negatieve belangstelling te klagen heeft.
Misschien gewoon wel even helemaal geen communicatie, ook al zwelg je een zusterbrand in. Gewoon je plaats weten en de storm tot normale windkracht terug laten keren.
Merken hebben grenzen en waarden en ING is, pardon was, zo’n Merk dat zich buiten iedere Merkorde heeft geplaatst. Daar helpt geen lieve Merkmoeder aan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid