Overslaan en naar de inhoud gaan

Een op de drie Nederlanders heeft minder vertrouwen in Volkswagen

Ook kijkt ruim 34 procent sinds de affaire met andere ogen naar de reclamecommercials van de Duitse autogigant.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een onderzoek dat marktonderzoekbureau Vostradamus in opdracht van heeft uitgevoerd onder ruim 900 Nederlanders. Hoewel de verkoopcijfers van VW de afgelopen maanden stegen en alleen in EU-verband licht terugliepen, blijkt het imago van het automerk een flinke deuk te hebben gekregen. Deskundigen denken dat Volkswagen deze signalen niet kan negeren.

related partner content for mobile comes here

Op de vraag ‘Ik heb minder vertrouwen in het merk Volkswagen dan voor de affaire’ antwoordt 34,4 procent bevestigend. Het zijn vooral mannen (ruim 40%) die aangeven minder vertrouwen te hebben in het automerk dat in Nederland het grootste marktaandeel heeft. Ook van de Volkswagenrijders die deelnamen aan het onderzoek geeft bijna een derde aan minder vertrouwen in het merk te hebben.

Ruim een derde van de respondenten kijkt met andere ogen naar de Volkswagen-commercial, nadat is gebleken dat de dieselmodellen veel meer verontreiniging uitstoten dan altijd werd beweerd. De campagne ‘Volkswagen. Wie anders?’ krijgt voor hen een wrange bijsmaak in het licht van de huidige gebeurtenissen.

Op de vraag ‘Ik zou van dit merk weer een auto kopen als ik voor de keuze stond’ geeft nog steeds zeven op de tien Volkswagenrijders een bevestigend antwoord, maar daarmee komt VW pas na Toyota (90,7%), Ford (84%) en Opel (79,6%) op de vierde plaats.

Uit het onderzoek blijkt verder dat het vertrouwen van de Opelrijder het meest beschaamd is. Maar liefst 46,9% van hen heeft minder vertrouwen in Volkswagen sinds de affaire. Onder de Opelrijders wordt er sindsdien ook het vaakst (55,1%) met andere ogen naar de VW-commercials gekeken. In het eigen merk hebben ze wel veel vertrouwen. Ruim 90% geeft aan te vertrouwen in Opel als automerk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in