Overslaan en naar de inhoud gaan

'Direct af te nemen: 100% groene zonne-energie'

Powerpeers en LikeFriends willen met campagne duurzame energiemarkt openbreken.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Kijk niet raar op als je de komende tijd gedeelde Marktplaats advertenties tegenkomt in je timeline, met teksten als '100% groene zonne-energie, zo van eigen dak’, 'in goede staat', 'nog ongebruikt' en 'direct aan huis te leveren'.

related partner content for mobile comes here

Het betreft een campagne van powerpeers, een startup die twee jaar geleden is begonnen om de Nederlandse markt voor duurzame energie open te breken met een platform voor duurzame peer-to-peer energie. Particuliere eigenaars van zonnepanelen kunnen zich hier eendoudig aansluiten om hun overcapaciteit te verkopen aan andere particulieren.

Omdat het direct van elkaar kopen van energie voor veel mensen nog nieuw is, bedacht powerpeers met LikeFriends een campagne die erop is gericht om het powerpeers concept tastbaar te maken. Hierbij wordt gebruik gemaakt van bekende consumer-to-consumer platforms, zoals Marktplaats, eBay en Speurders, in combinatie met het delen van advertenties via sociale media.

Tijdens de campagne plaatsen échte powerpeers (opwekkers) advertenties op genoemde platforms. Vervolgens zal het bedrijf PowerPeers (met behulp van mediabudget) deze advertenties delen op Facebook. Branded content specialist Storyboard is vervolgens aangehaakt om een influencer campagne op te zetten waarbij Jochem van Gelder, zelf fan van zonne-energie, in drie webisodes langs gaat bij opwekkers. Zo bezoekt hij onder andere een progressieve basisschool, maar ook Fajah Lourens, die zelf via PowerPeers haar stroom aanbiedt.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in