Overslaan en naar de inhoud gaan

Daan Bemelmans (Clypper International): 'Het niet mobiel aanwezig zijn is killing voor je business' [Visie Mobile 2014]

In de laatste maand van het jaar laat MobileMarketing.nl diverse specialisten aan het woord over hun mobile marketing verwachtingen voor…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bedrijfsmatig geloof ik dat we in 2014 nog meer zaken doen met mensen die geloven wat jij gelooft. Oftewel vanuit passie en gezamenlijke effort i.p.v. “uurtje factuurtje mentaliteit”. Zo combineren we specialiteiten en interesses. En bereiken we meer, zowel zakelijk als privé. Het “klakkeloos” sharen en liken gaat verplaatsen naar meer persoonlijke interesses en het (willen) maken van je eigen keuzes. Van Pull naar Push. En naar meer en meer controle over je eigen “digitale leven”.

related partner content for mobile comes here

Hierdoor ontstaat (nog) veel meer gepersonaliseerde data, waardoor de beveiliging (en het uitlichten hiervan) van je eigen “mobiele en digitale leven” steeds belangrijker wordt. Het “mobieltje” pakt en krijgt een steeds centrale rol. Pakt, omdat dit vanuit de consument gewoon vanzelf gebeurd. Zonder mobieltje voelen we ons “naakt”. En krijgt, omdat bedrijven zich steeds bewuster worden van de verschuiving naar mobiel. En welke marketing kansen dit biedt.

De ontwikkeling rondom mobiele marketing is bijna niet te volgen. Alles gaat in een razend snel tempo.
Consumenten verwachten dat bedrijven aanwezig zijn op de mobiel. Hiermee bedoelen we, dat de informatie mobile response is, maar ook met het mobieltje “geleefd” kan worden; het zoeken van informatie, het vinden van de juiste locaties en het bestellen en kopen van producten en diensten. De mobiel staat centraal.

De uitdaging voor bedrijven is om juist selectief te zijn in hun mobiele aanbod. Oftewel herken de consument en geef gerichte informatie. Een “kloon” van je website telt niet. En het niet “mobiel aanwezig” zijn is killing voor je business. Bedrijven dienen zichzelf middels korte en krachtige blogs en vlogs (video’s) te presenteren. De inhoud heeft altijd een combinatie van “educatie & entertainment” in zich. Zo blijf je de consument boeien. En ook aan je binden. Vanuit deze fase kan je als bedrijf interactie bewerkstellingen om zo ook via de mobiel een nieuw bedrijfsmodel te ontwikkelen. Wees je bewust van deze ontwikkeling en sta open voor nieuwe ontwikkelingen. Geef vrijheid aan je netwerk (vrienden, familie, klanten, geïnteresseerden, medewerkers etc) om mee te denken.
Mijn tip voor 2014: venture! Because good, unconventional, ideas will die in the normal organization!

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in