Overslaan en naar de inhoud gaan

Creatieven Hamelinck en De Boer herenigd bij Y&R

Peter Hamelinck en Thijs de Boer vormen als executive creative directors samen met ceo Sjoerd van Loon de directie over Y&R Amsterdam.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het afgelopen jaar was Peter Hamelinck bij G-Star Raw als creative director wereldwijd verantwoordelijk voor het modemerk.

related partner content for mobile comes here

In december 2012 zei Hamelinck tegen Adformatie, op de vraag waarom hij de reclame verliet voor G-Star en of hij zo modieus was (cq zo veel met mode had):
&;Verre van. Ik hou wel van mooie dingen om me heen. Design. Fotografie. Ik verzamel kunst. Met die passie kan ik steeds minder in de reclame. Het is me vaak te rationeel. Ik ben erg ongeduldig, wil mooie dingen maken.&;

Thijs de Boer was het afgelopen half jaar executive creative director bij GreyPossible Benelux, onderdeel van WPP. GreyPossible Benelux ontstond vorig jaar uit de fusie tussen Grey Amsterdam & Brussel en Possible. Begin december 2013 maakte GreyPossible Benelux bekend het creatieve digitale bureau Media Republic te hebben overgenomen. De twee bureaus werkten de laatste maanden al nauw samen en dit leidde tot een formele integratie.

In de jaren daarvoor, vanaf 1 juni 2011, waren Hamelinck en De Boer eindverantwoordelijk voor alle klanten bij wat nu Havas Worldwide Amsterdam is maar toen nog Euro RSCG Amsterdam heette. Het duo won Cannes Lions, Clio’s, SpinAwards en Webby’s voor Citroën, Peugeot en het Metropole Orkest en brachten het bureau zo terug  in de top 10 van meest bekroonde bureaus van Nederland.

Hamelinck en de Boer in een gezamenlijk statement: ‘We zijn het afgelopen jaar ieder onze eigen weg gegaan. We hebben veel geleerd, maar ook wat gemist - kort gezegd: het plezier en succes van onze samenwerking. We geloven heel erg in het ondernemerschap en de ervaring van Sjoerd. Maar ook in Y&R Amsterdam; een mooi bureau met een rijk verleden en dus toekomst.’

Ceo Sjoerd van Loon: ‘Geweldig om nu met Peter en Thijs te gaan werken. Hun bak aan ervaring en geïntegreerde manier van denken past perfect bij het doel dat we voor ogen hebben met Y&R Amsterdam. Ze zijn de ideale creatieve leiders om het bureau weer naar een hoog creatief niveau te brengen met werk dat past in deze tijd.’

Van Loon is sinds september ceo van Y&R Amsterdam. Hij was eerder oprichter en managing director van Red Urban. Bij zijn aanstelling bij Y&R zei hij tegen Adformatie:  &;Ik ben vereerd en verheugd om Y&R te mogen gaan leiden, een prachtig reclamelabel met een mooie historie. Ik kijk er naar uit om samen met mijn nieuwe collega’s vol energie het bureau een nieuw gezicht te geven dat past in de huidige markt. Dat betekent dat we moeten gaan kijken naar een bredere dienstverlening met een focus op de core van ons vak, creativiteit. Ik geloof in de effectiviteit van creativiteit en zie de toekomst van het bureau dan ook in het maken van sterk onderscheidend en innovatief werk.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in