Overslaan en naar de inhoud gaan

Content providers belemmeren groei e-commerce

Hoewel Denemarken een van de landen met de hoogste internetpenetratie is, koopt slechts een klein percentage van de consumenten online. Dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Denemarken hebben 2,3 miljoen mensen toegang tot internet vanuit huis en 57% van de bevolking bezoekt internet maandelijks vanuit huis. Met internettoegang op werk, school e.d. meegerekend zit de internetpopulatie ruim boven de 3 miljoen. Toch koopt maar 23%, 700.000 mensen, regelmatig op internet en gaf daar in 2001 voor net 400 miljoen dollar uit.

related partner content for mobile comes here

Volgens onderzoeksbureau IDC komt dat vooral omdat de consument producten niet eerst kan bekijken voor aankopen, en omdat de veiligheid te wensen overlaat. Content van hoge kwaliteit in combinatie met een eenvoudig, betrouwbaar betalingssysteem is praktisch niet te vinden. De creditcard is dominant, maar sluit niet-creditcardhouders zoals bijvoorbeeld tieners dus uit. Er is een gat in de markt voor alternatieve, betrouwbare betaalmethoden. IDC raadt banken, creditcardmaatschappijen en telco’s dan ook aan met spoed te gaan investeren in deze sector.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in