Content providers belemmeren groei e-commerce


In Denemarken hebben 2,3 miljoen mensen toegang tot internet vanuit huis en 57% van de bevolking bezoekt internet maandelijks vanuit huis. Met internettoegang op werk, school e.d. meegerekend zit de internetpopulatie ruim boven de 3 miljoen. Toch koopt maar 23%, 700.000 mensen, regelmatig op internet en gaf daar in 2001 voor net 400 miljoen dollar uit.
Volgens onderzoeksbureau IDC komt dat vooral omdat de consument producten niet eerst kan bekijken voor aankopen, en omdat de veiligheid te wensen overlaat. Content van hoge kwaliteit in combinatie met een eenvoudig, betrouwbaar betalingssysteem is praktisch niet te vinden. De creditcard is dominant, maar sluit niet-creditcardhouders zoals bijvoorbeeld tieners dus uit. Er is een gat in de markt voor alternatieve, betrouwbare betaalmethoden. IDC raadt banken, creditcardmaatschappijen en telco’s dan ook aan met spoed te gaan investeren in deze sector.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid