Heineken wint de Sponsor Ring Grand Prix


De prijs werd vorige week in de Heineken Experience in Amsterdam door Han Nieman, voorzitter van de Jury, uitgereikt aan Marc Ruygrok van Heineken Nederland.
Heineken kreeg de prijs vanwege de jarenlange inzet van sponsoring als marketingcommunicatie-instrument waarbij vooral de eigen evenementen en sponsorships, zoals Heineken NightLife, Holland Heineken House en de Heineken Queensday, in het oog springen. Naast Heineken was ABN Amro genomineerd voor de Grand Prix.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSABN Amro was wel de winnaar in de categorie Kunst met de succesvolle sponsoring van de tentoonstelling Van Gogh/Gauguin in het Van Gogh Museum, waaruit volgens de jury maximaal rendement is gehaald, onder meer door de creatieve kruisbestuivingen van de verschillende sponsorships van de bank.
Behalve de Grand Prix en de Sponsor Ring Kunst reikte de Stichting Sponsor Ring nog in vier andere categorieën een prijs uit.
In de categorie sport werd de Sponsor Ring 2002 gewonnen door Aegon, voor de 25 jarige betrokkenheid met het schaatsen en de sponsoring van de KNSB. De jury constateerde: ‘Aegon is schaatsen’.
De Rabobank won de Sponsor Ring Cultuur & Entertainment als first founder van de Floriade 2002, het best bezochte evenement van dit jaar. De bank werd geprezen voor de voortreffelijke wijze waarop men het evenement in zijn communicatie wist te verweven.
In de categorie Maatschappij kon de Nederlandse Spoorwegen de Sponsor Ring mee naar huis nemen als ‘Tijd voor lezen’-sponsor van de CPNB, de organisatie voor de Collectieve Propaganda van het Nederlandse Boek, vanwege de positieve associaties die deze sponsoring de NS heeft opgeleverd.
Ten slotte was de Sponsor Ring Media voor Praxis en de jarenlange sponsoring van het RTL4-programma Eigen Huis & Tuin, een sponsoring die volgens de jury significant heeft bijgedragen aan de autoriteit van Praxis.
De Sponsor Ring is de vakprijs voor innovatieve, creatieve en effectieve sponsorprojecten in Nederland. De jury van de Sponsor Ring bestond dit jaar uit Cora Baas (Mediaedge:cia), Frank van den Wall Bake (Van den Wall Bake Consult), Ton Rozestraten (IP), Roland van Kralingen (Positioneringsgroep) en Don Kouwenhoven (Project X). De jury stond onder voorzitterschap van Han Nieman.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid