Overslaan en naar de inhoud gaan

Kijkers kiezen eerst voor Nederland 2

Een op de drie televisiekijkers stemt als eerste af op Nederland 2 op zoek naar een leuk programma. Dat blijkt uit een onderzoek dat Kijk-…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek werd gehouden om de effecten van de in 2000 ingevoerde netprofilering te meten. De omroepen proberen sindsdien elk net een eigen karakter te geven en willen weten of dat lukt. In vergelijking met eerdere metingen blijkt dat steeds meer mensen een voorkeur voor een zender ontwikkelen. Publieke zenders varen daar wel bij.

related partner content for mobile comes here

Qua waardering haalt Nederland 2 eveneens het hoogste cijfer: 6,9. De overige grote zenders krijgen een cijfer dat schommelt rond de 6,6. Daarna volgen Net5 (6,4), Yorin (6,3), RTL5 (6,2) en V8 (5,9). In vergelijking met vorig jaar kregen alle zenders, behalve SBS6 en Yorin, een iets hogere waardering.

Bijna driekwart van de Nederlanders is van oordeel dat op de publieke omroepen onderwerpen aan bod komen die niet op andere stations te zien zijn. De informatie vinden ze betrouwbaar, deskundig en de 'publieken' zijn alert. Maar een op de vier mensen vindt de berichtgeving ook partijdig en saai. Bij de commerciëlen vinden ze het nieuws onbetrouwbaarder, ondeskundiger en nog partijdiger, maar in ieder geval wel minder saai.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in