Communicatie Poll: Aegon en anti-Obama lobby


De Communicatie Poll van deze week is gewijd aan het bericht dat verzekeraar Aegon meer dan vijf miljoen euro heeft gestoken in een anti-Obama campagne van de US Chamber of Commerce, een Amerikaanse lobbygroep die Obama's financiële plannen wil dwarsbomen (zie nieuwsbericht). De stelling luidt ‘Aegon sponsort een anti-Obama campagne. Dat is vragen om imagoschade’ (zie homepage rechterkolom).
De stelling van vorige week luidde ‘'Nu al de absolute pr-misser van het jaar: de manier waarop de turnbond Yuri van Gelder opzij zette'. Daarmee was een overgrote meerderheid van 83 procent het eens. Zij kozen het anwoord ‘Inderdaad, ze hadden hem nooit weg moeten sturen. Beter voor hem en voor het imago van de bond’. Een minderheid van 17 procent oordeelde anders en opteerde voor ‘Welnee, de man had zijn kans gehad - blijven zou tot veel meer imagoschade leiden’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid