(Boekrecensie) Liemt & Koot schrijven nieuw standaardwerk voor marketing- en communicatieprofessionals
‘Marketingcommunicatie in 14 stappen’ op fliks aantal punten vernieuwend ten opzichte van het boek van Floor & van Raaij.
Al meer dan 25 jaar geldt Marketingcommunicatiestrategie van Floor & Van Raaij als het standaardwerk binnen de marketing- en communicatiewereld. Dat was lange tijd terecht, maar de tand des tijds dit standaardwerk geen goed gedaan. Ook in de meest recente (7de) druk wordt gedaan alsof de digitale vormen van communicatie niet veel meer zijn dan een extra instrument (naast TV, radio en print). Het lijkt de auteurs te zijn ontgaan dat de digitale revolutie het marketingcommunicatie vak radicaal heeft veranderd. Daarnaast heeft het boek een andere fundamentele tekortkoming: de extreem beperkte aandacht voor het marketingplan als uitgangspunt voor het marketingcommunicatieplan.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid