Overslaan en naar de inhoud gaan

Blauw is het nieuwe groen

Merken zijn groen, stroom is groen, beleggingen zijn groen, adverteren moet groen maar er is ook groengele ergernis bij de consument. Wie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

What’s in a name. Volkswagen heeft waarschijnlijk veel onderzoek gedaan en geconcludeerd dat groen niet meer groen moet heten. Ze noemen groen voortaan blauw, maar het is onbetwist groen. Bent u er nog?

related partner content for mobile comes here

De nieuwe technologie voor zuniger rijden heet Bluemotion. Ik hou hier dus van. We noemen het geen vakkenvuller meer, maar interieurverzorger. Heerlijk. En weet je wat zo erg is, ik vind het nog lekker klinken ook! Bluemotion Technologies. Ik wéét dat het hetzelfde is als groen en toch voelt het anders. Stoerder. Sneller. Wat mij betreft een sterk staaltje branding.

Deze nieuwe motoren van Volkswagen spotte ik via een al even slim opgezette advertorial op Het blijkt te gaan over TSI motoren. Ook zo’n lekkere naam. Doet mij alweer denken aan turbo speed injection of iets dergelijks. Maar aangezien mijn verstand van auto’s even groot is als dat van mijn moeder, heb ik het even opgezocht. TSI staat voor: Twin charged Stratefied Injection. Nu zegt mij dat ook helemaal niks maar ik moet in ieder geval niet denken aan groen.

De advertorial heeft zes subonderwerpen waaronder:
- Start-stop systeem steeds populairder
- Pure power, schoon geweten
- Prijs benzine sinds 1970 vervijfvoudigd
- Nederlanders kiezen massaal voor zuinigere auto

Vooral het schone geweten en de angst voor de prijsstijging van benzine zal veel Nederlanders aanspreken. En dan de überNederlandse oplossing hiervoor: zuinig. Op elke pagina staat ook een poll waarin gevraagd wordt “Hoe zuinig en groen rijd jij”, dat ‘groen’is dan weer jammer.

Ook de zit lekker in elkaar. De films zijn goed simpel, een redelijk komisch ogende snuiter in een fabelachtige blauwgrijze omgeving. Gewoon erg doordacht, sterke reclame.

Ik moet nu natuurlijk eigenlijk ook nog iets negatiefs zeggen omdat ik nu eenmaal een kritische blogger ben… Euh… Komt íe: ik hou niet van snorren. Die man in de reclame heeft een snor. Bah.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in