Aftrap campagne "Europese Verkiezingen. U komt toch ook?"


Door de intensieve samenwerking tussen de campagne 'Europese Verkiezingen. U komt toch ook?' en 'Europa. Best Belangrijk' onderstreept de regering het belang van de verkiezingen en van de deelname van zoveel mogelijk kiezers. De campagnes van respectievelijk het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en het ministerie van Buitenlandse Zaken combineren communicatiemiddelen en delen de strategie. Ook het Bureau voor het Europees Parlement ondersteunt de beide campagnes en startte in februari al een bewustwordingscampagne op regionale radio en televisie.
Bewust nadenken
Bij deze campagne is gekozen voor een nieuwe aanpak. Niet alleen wordt feitelijke informatie over de verkiezingen gegeven, de overheid roept kiezers op gebruik te maken van hun stemrecht.
Vanaf woensdag 28 april zijn op de publieke en de commerciële zenders verschillende radio- en televisiespots te zien en te horen, waarin mensen op straat vertellen waarom ze wel of niet gaan stemmen en wat Europa betekend voor hen. Op www.ukomttochook.nl is informatie te vinden over Europa en de verkiezingen en kunnen mensen de StemWijzer doen of een herinnerings-sms'je aanvragen.
Voor de campagne 'Europese Verkiezingen. U komt toch ook?' is 1,2 miljoen euro uitgetrokken. Gemiddeld werd in de voorgaande campagnes sinds 2002 1,3 miljoen euro uitgetrokken. In totaal is met de samenwerking met 'Europa. Best Belangrijk.' ongeveer 0,1 miljoen euro bespaard.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid