Overslaan en naar de inhoud gaan

Aftrap campagne "Europese Verkiezingen. U komt toch ook?"

Gisteren is de campagne 'Europese Verkiezingen. U komt toch ook?' van start gegaan. De campagne moet mensen aanmoedigen praktische…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door de intensieve samenwerking tussen de campagne 'Europese Verkiezingen. U komt toch ook?' en 'Europa. Best Belangrijk' onderstreept de regering het belang van de verkiezingen en van de deelname van zoveel mogelijk kiezers. De campagnes van respectievelijk het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en het ministerie van Buitenlandse Zaken combineren communicatiemiddelen en delen de strategie. Ook het Bureau voor het Europees Parlement ondersteunt de beide campagnes en startte in februari al een bewustwordingscampagne op regionale radio en televisie.

related partner content for mobile comes here

Bewust nadenken
Bij deze campagne is gekozen voor een nieuwe aanpak. Niet alleen wordt feitelijke informatie over de verkiezingen gegeven, de overheid roept kiezers op gebruik te maken van hun stemrecht.
Vanaf woensdag 28 april zijn op de publieke en de commerciële zenders verschillende radio- en televisiespots te zien en te horen, waarin mensen op straat vertellen waarom ze wel of niet gaan stemmen en wat Europa betekend voor hen. Op is informatie te vinden over Europa en de verkiezingen en kunnen mensen de StemWijzer doen of een herinnerings-sms'je aanvragen.
Voor de campagne 'Europese Verkiezingen. U komt toch ook?' is 1,2 miljoen euro uitgetrokken. Gemiddeld werd in de voorgaande campagnes sinds 2002 1,3 miljoen euro uitgetrokken. In totaal is met de samenwerking met 'Europa. Best Belangrijk.' ongeveer 0,1 miljoen euro bespaard.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in