Overslaan en naar de inhoud gaan

ABN Amro brengt media in beeld?

Advies gevraagd: wie vindt dit - net als ondergetekende - vreemd: een media-onderzoek door een bank...
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

concludeert in het rapport 'Media in Beeld' : 'Veranderingen in de mediasector zijn groter dan ooit, zowel in consumentengedrag als in technologie. Nederlanders besteden steeds meer tijd aan media. Multitasken en het gebruik van media privé en op het werk liggen hieraan ten grondslag.'

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek, dat is gebaseerd op een tiental gesprekken met betrokkenen uit de branche (onder wie Dick van der Graaf (Endemol), Ronald van Wechem (Eyeworks), Ludolf Rasterhoff (KPN), Fons van Westerloo (RTL) en Henk Bout (United Broadcast Facilities)), komen volgens de bank drie duidelijke trends naar voren:

- Media any time, any place, any where. De consument bepaalt waar en wanneer hij consumeert.

- De consument wordt steeds actiever door toenemende interactieve toepassingen op televisie en internet, bijvoorbeeld zelf gemaakt videomateriaal dat op internet worden geplaatst.

- Grenzen tussen media en sectoren vervagen: media groeien qua functionaliteit naar elkaar toe.

Pieter van Mierlo, directeur zaken Midden Nederland: 'In dit rapport worden de veranderingen geanalyseerd op het vlak van technologie en consumentengedrag. ABN Amro wil deze ontwikkelingen nauwgezet volgen, om beter advies te kunnen geven en om risico's beter in te kunnen schatten. De concurrentiekrachten in medialand zijn groter dan ooit. Door samenwerking tussen verschillende partijen en sectoren kan het maximale uit de nieuwe ontwikkelingen worden gehaald.'

Euh...

Nog meer conclusies:
'De consument bepaalt steeds meer zelf waar hij naar kijkt en wanneer en waar hij dat doet. Dit trekt een wissel op het huidige verdienmodel van omroepen -bijvoorbeeld doordat commercials steeds makkelijker kunnen worden "vermeden".

'De grip op de kijker neemt af en media-aandacht verschuift, vooral bij jongeren. Daarnaast vragen nieuwe media om nieuwe creatieve ideeën op interactief gebied. Interactieve content staat echter nog in de kinderschoenen. In een (voorlopig) antwoord op de digitale toekomst en de positieverschuiving van omroepen richting productie zijn grotere productiebedrijven aan het verschuiven naar uitbating en handel in rechten.

'Televisie blijft nog jaren binnen de wereld van de nieuwe media het venster waar 'het gebeurt'. ABN Amro adviseert media om, met het oog op verdere internationale concurrentie, nadrukkelijker de samenwerking te zoeken.'

Ik weet het niet, hoor...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in