Overslaan en naar de inhoud gaan

25ste Mobiele FWA voor MediaMonks

Het Nederlandse digitale productiebureau heeft deze week met iPad-app Unlock History de FWA Mobile of the Day awards gewonnen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

MediaMonks staat daarmee bij FWA op de tweede plek van meest succesvolle digitale bureaus op gebied van mobiel.  

related partner content for mobile comes here

Head of Mobile Coen Doolaard geeft drie redenen voor MediaMonks’ mobiele succes: 
 
1) Concept eerst, daarna techniek 

Doolaard: "Het concept moet leidend zijn in de keuze voor techniek. Door technisch- en platform-onafhankelijk te werk te gaan kunnen we ons volledig toeleggen op de creatieve uitwerking van het  idee. Bij Nitrocharge Your Game (in opdracht van DDB & Tribal Amsterdam) hebben we pas later besloten welke techniek deze campagne het beste zou ondersteunen." 
 

2) Ontwerp altijd eerst voor mobiel 

Doolaard: "Door te ontwerpen voor het kleinste scherm wordt je gedwongen om keuzes te maken die uiteindelijk een betere 
mobiele ervaring voortbrengen. 7 Days of Rain (SMFB) is hier een goed voorbeeld van."  
 

3) Benut mediumspecifieke eigenschappen 

Dolaard: "Voor de Unox Schaatsapp (TBWA\NEBOKO) hebben we gebruik gemaakt van de functionaliteiten die mobiel onderscheidend maken, zoals locatiediensten en snelheidsmeters. Door creatief gebruik te maken van de nieuwe mogelijkheden kan je op mobiel een rijkere ervaring creëren."

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in