De campagne komt voort uit een samenwerking van onder andere het ministerie van Infrastructuur en Milieu, VeiligheidNL, Brandweer Gooi en Vechtstreek en de vuurwerksector.
Begin november maakte Grey Benelux bekend aan de slag te gaan met de nieuwe vuurwerkcampagne. Eerder ontwikkelde het bureau voor de overheid de campagne 'Week van de Veiligheid'.
De kern van de campagne bestaat uit vier handelingsperspectieven onder de slogan 4 Vuurwerk Veilig: 'Lees de gebruiksaanwijzing, doe een veiligheidsbril op, gebruik een aansteeklont en houd afstand'. Daarmee beoogt de campagne afstekers en omstanders veiliger om te laten gaan met legaal vuurwerk en hoopt zo het aantal vuurwerkslachtoffers te verminderen.
Half december werd de campagne feestelijk gelanceerd met een preview in Paté Tuschinski Amsterdam en startte een serie veiligheidslessen op verschillende basisscholen.
De campagne-uitingen zijn sinds 21 december te zien op televisie, online en bij verschillende vuurwerkverkooppunten.
Meer informatie is te vinden op de speciale campagnesite.
Behind the scenes:
Credits
Bureau: Grey Benelux
Concept/Creatie: Ecco Vos, Karin Beukers
Account Director: Annette Menheere
Creative Directors: Frank van Rooijen, Lionell Schuring
Strategie: Miriam Sijmonsbergen
Account Manager: Claudine Janssen
Regisseur: Rob Lücker
RTV producer: Gideon Rijnders
Productiemaatschappij: Brenninkmeijer & Isaacs
Composer: Remus Ockels
Sounddesign: Soundcircus
Special effects / online: Botoboto
Grading: Hectic Electric
Fotograaf: Edo Kars
Ministerie: Fred Mudde & Laura Peels