Thomas Brok (30), contentcreator (@korthom) en oprichter van jongerenplatform Teenmag, neemt de merken ParraTV & SoWhat! over van het eind mei failliet verklaarde Just Another Network (JAMC). Samen met Teenmag gaan de merken door onder de nieuwe naam Swipe Publishing. De uitgever richt zich op GenZ en GenA met volgens Brok een bereik van zo’n 8 miljoen gebruikers en 75 miljoen impressies per maand.
ParraTV is een online hiphopzender, SoWhat! een GenZ vrouwenplatform. Teenmag richt zich op beauty, body en popcultuur. Onder Swipe Publishing vallen verder de podcast Brokko, Snapchat-shows, de sporttitel Kampioen en The Culture.
“Nu Teenmag, ParraTV, SoWhat! en Brokko de podcast onder een uitgever zijn georganiseerd, vormen we een publishing netwerk dat jongeren representeert en bereikt', zegt Brok. “We bevinden ons in de feed van alle relevante social media platformen en hebben daarom unieke inzichten in het gedrag van onze doelgroep. Hierdoor kunnen we als geen ander de vertaalslag maken tussen merken en de Gen-Z / Gen-A doelgroep.'
Swipe Publishing wil de komende tijd verder uitbouwen als jongerenpublisher.
Rumag start ook door
Meer merken van het failliete JAMC kunnen doorstarten. De bekendste, Rumag, is verkocht aan drie partijen. Curator Sylvain Caris van HJ Advocaten schrijft in het eerste faillissementsverslag dat de merkrechten en activa voor 115.000 euro zijn overgenomen. De namen zijn niet bekendgemaakt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!