Oxxio wil 'sympathieke prijsvechter met een slimme app' zijn

Vorig jaar zagen we nog een 'epic' party-Oxxio, nu presenteert de energiediscounter zich als 'Superslim. Supervoordelig.'

&;Superslim. Supervoordelig.&; Zo luidt de nieuwe pay-off van budget energieleverancier Oxxio (bureau: Kokoro Amsterdam). Daarmee wil Oxxio zich neerzetten als sympathieke prijsvechter met een slimme app. Oxxio: &;Door gebruik te maken van innovatieve technologie heeft de klant alle inzicht- en service tools in de app. En samen met een altijd lage prijs is dit een unieke combinatie. Oxxio richt zich met de &;aangescherpte positionering op de doelgroep millennials. Oxxio: &;Deze groep is prijsbewust en volledig internet-minded.&;

In de campagne (full credits onderaan) die bij de herpositionering hoort, spelen twee nieuwe 3D- merkkarakters een rol. Zij vertegenwoordigen de Oxxio-eigenschappen &;superslim&; en &;supervoordelig&; in alle communicatie. Oxxio: &;Zij moeten zorgen voor sterke herkenbaarheid en onderscheid.&;

De commercieel manager bij Oxxio, Freddy Verweij, zegt in een toelichting: &;De afgelopen tijd is Oxxio op een aantal belangrijke aspecten geherpositioneerd, zoals een eenduidig productportfolio, een aangescherpte pricingstrategie en kanaalkeuze. Daarnaast wordt er nog sterker gefocused op eenvoudige selfservice middels de Oxxio app. Met dit nieuwe campagneconcept en pay-off willen we hier brede bekendheid aan geven.&;

Vorig jaar april maakte XXS Amsterdam voor Oxxio nog de campagne &;Oxxio Epic celebrations&;. Die campagne (zie commercial hieronder) was van een andere orde qua tone of voice (&;lekker over the top&;) maar was wel bedoeld om een gratis app aan te kondigen, waarmee Oxxio-klanten én de rest van Nederland (klant of geen klant) hun energieverbruik &;écht onder controle kunnen krijgen&;. Oxxio toen: &;Je krijgt je energieverbruik écht onder controle. En je energierekening dus omlaag. PARTY!&;

Campagnecredits &;Superslim. Supervoordelig.&;

VERANTWOORDELIJK BIJ OXXIO:            
Freddy Verweij, Martijn Verschoor, Jolanda Ravenek, Ellen van Roij, Yvette van Hellemondt.

VERANTWOORDELIJK BIJ BUREAU:
Concept: KOKORO Amsterdam
Strategie: Rik Heijmen
Creatie: Merlijn van Vliet, Wouter Vanhaeren
Client service director: Frieda Ulsamer de Waard
Account manager: Karin van Dalen
Producer: Niels Scheide

VERANTWOORDELIJK BIJ REDRUM:
Film en 3D productie: Redrum
Regisseur: Ed van Hout
Muziek compositie: Big Orange / Jos Jansen
Voice-over opname: Loudness / Jaap Waaijer
Voice-over: Bettina Holwerda

Betrokken bureaus:
KOKORO Amsterdam, Redrum, Blue Mango, Mindshare, TamTam, Firm, Het PR bureau.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie