Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook Film1 voert Willie Wartaal op in een commercial

Willie Wartaal heeft net als iedereen last van keuzestress bij het uitkiezen van een film of serie.
Willie Wartaal film1
© Afbeelding: aangeleverd
Willie Wartaal film1
© Afbeelding: aangeleverd

Wat te kijken op Netflix, Disney+, Amazon Prime Video, HBO Max, Viaplay of één van de vele andere streamingsdiensten? Mensen ervaren steeds vaker keuzestress, zo blijkt uit verschillende onderzoeken. En dan? Dan haken mensen af, door bijvoorbeeld toch maar een lineair tv-programma aan te zetten.

related partner content for mobile comes here

Film1 speelt in op die keuzestress met drie nieuwe commercials voor zijn lineaire tv-zenders. Film1 biedt vier lineaire tv-zenders en laat abonnees ook een begonnen film weer starten vanaf het begin.

Drama als uitgangspunt

De nieuwste commercials zijn gemaakt door Higuita en draaien om een koppel, familie en Willie Wartaal. Ze moeten duidelijk maken dat de echte drama op Film1 te vinden is.

Zo zien we in de familiecommercial een vader en dochter tijdens hun zoekproces naar een leuke film of serie verzanden in een verhitte discussie. Film1 maakt op dat punt duidelijk dat zij het drama beter kunnen overlaten aan echte acteurs. Voor Willie Wartaal geldt hetzelfde, als hij in een filmcastingvideo probeert de frustratie zo groot mogelijk na te spelen.

Ewoudt Boonstra, creatief directeur bij Higuita, noemt de vorm 'heel verfrissend en herkenbaar.' Hij vervolgt: 'Gewone mensen die slechte acteurs spelen om hier vervolgens hele goede acteurs op Film1 mee te promoten. Het is mede zo goed gelukt dankzij de regie en productie van productiehuis RubenPaulRuben.'

Willie Wartaal speelt vaker in commercials

Voor Willie Wartaal was de samenwerking heel logisch, zegt de rapper zelf. Hij houdt namelijk van goede films. 'Dat ik mezelf kon zijn in deze campagne met veel ruimte voor humor, was ook belangrijk voor me.'

De oplettende kijker kent Willie Wartaal van andere commercials. De artiest speelde de afgelopen jaren namelijk ook in campagnes van onder meer Tele2, Kia, de Rijksoverheid, het Mauritshuis, KPN en ING. 

Bewuste keuze

De keuze voor Willie Wartaal is bewust gemaakt, vertelt Niek Eijsbouts, medeoprichter en creative director bij Higuita, tegen Adformatie. ‘We hebben meerdere acteurs op casting laten komen en hebben voor Willie Wartaal gekozen omdat hij al jaren probeert door te breken in commercials. Maar de meest mensen kennen hem toch nog steeds vooral van De Jeugd van Tegenwoordig. Met die gedachte was de keuze voor Willie Wartaal snel gemaakt; laat het acteren maar aan de echte acteurs over.’

'De campagne staat voorlopig gepland tot eind januari en daarna evalueren we de campagne', laat een woordvoerder van Film1 desgevraagd weten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in