Searchmarketingbureau OnetoMarket introduceert een nieuwe technologie om Adwords campagnes te optimaliseren. Admax, want zo heet de 'trendgestuurde bidmanagement-tool', is gebaseerd op de technologie die gebruikt wordt in de aandelenmarkt.
Hoe werkt het: De tool verzamelt historische en actuele campagnegegevens, waarmee Adwords-campagnes beter renderend gemaakt worden.
Met behulp van de gegevens kan er volgens OnetoMarket namelijk scherper worden geboden op bestaande keywords, worden additionele trefwoorden aangemaakt en worden negatieve keywords, waarop een organisatie niet gevonden wil worden, gegenereerd.
Peter Vos, marketingmanager van het Arnhemse bureau legt uit: 'Door deze 'intelligente' technologie worden trends geanalyseerd en wordt op basis van actuele gegevens en historie de campagne automatisch geoptimaliseerd.'
Het instrument zorgt uiteindelijk dus voor meer clicks tegen lagere kosten en beter getargete campagnes. Peter Vos: 'Vanaf de testfase begin april van AdMax® bij verschillende opdrachtgevers daalde de prijs per click binnen 24 uur met 29 procent. En dat terwijl het aantal clicks met 21 procent toenam. Over de gehele periode steeg de return on investment met 40 procent.'
De AdMax doet het volgens OnetoMarket met name goed bij sterk concurrerende online markten, zoals reisorganisaties, ticketverkoop, retailers en financiële dienstverleners.
Implementeren duurt een dag. Vos: 'AdMax wordt aan de bestaande Google Adwords campagne gekoppeld en gaat optimaliseren. Hiervoor zijn clicks nodig op basis waarvan AdMax ervoor zorgt dat keywords worden aangemaakt en clickprijzen worden aangepast (omlaag).'
Werkt het systeem ook op Yahoo? Vos: 'Nee, (nog) niet.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!