Omroep Zwart heeft in acht weken 50.000 leden geworven en verwacht volgend jaar al toe te treden tot het publieke bestel. De laatste week was er veel aanwas en groeide Zwart met 25.000 leden.
Vooral de ‘Verdubbeldag’, waarbij de oprichters Gianni Grot en Akwasi Ansah live op Instagram gesprekken voerde met sympathisanten, heeft volgens de aspirant-omroep gezorgd voor een snelle aanwas. Akwasi Ansah. ‘We hebben gepraat over het belang van een omroep als Zwart en we hebben de hele dag vragen van kijkers beantwoord. Het is wel duidelijk dat ons initiatief leeft.’
Vertalen naar concrete programma's
Omroep Zwart streeft naar een juiste afspiegeling van de Nederlandse samenleving bij de publieke omroep, zowel voor als achter de schermen. De aspirant-omroep moet als volgende stap een beleidsplan indienen bij het Commissariaat voor de Media waaruit blijkt dat ze iets toevoegt aan het bestaande publieke tv-landschap. Medeoprichter Gianni Grot: 'Dat betekent dat we alle ideeën die we hebben gaan vertalen naar concrete programma’s.’
De mijlpaal van 50.000 is volgens Akwasi Ansah en Gianni Grot pas het begin. Zwart zal volgens hen de komende weken nog hard groeien Grot: We hebben onze campagne langzaam opgebouwd en je ziet dat het aantal leden enorm groeit op het moment dat we naar buiten treden.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!