In het portfolio heeft Achmea merken als Zilveren Kruis, Centraal Beheer Achmea, Interpolis, FBTO, Avéro en Inshared. Daarmee is het één van de grotere media-accounts van Nederland. Het totale budget is onbekend.
Volgens goed ingevoerde bronnen zijn er nog drie of vier bureaus over in de laatste ronde van de mediapitch. Het zou gaan om de GroupM-bureaus Mindshare en MEC. Verder worden Initiative en Starcom genoemd.
Achmea heeft het account nu ondergebracht bij OMD Nederland. Het is één van de grotere klanten van OMD en de samenwerking loopt inmiddels al elf jaar. OMD deed wel mee aan de competitie om het account te verdedigen, maar is dus voor de finaleronde afgevallen.
Nieuwe mediamanager
De nieuwe mediamanager Ursula Hulsmeijers - in mei begonnen bij Achmea - zei eerder dat het verzekeringsconcern een pitch begon voor de mediabelangen van alle merken. De creatieve accounts blijven buiten schot.
Onduidelijk is nog wanneer Achmea zijn definitieve keuze maakt.
Betrokken partijen willen niet reageren, omdat er een geheimhoudingsplicht is.
Grote mediapitches
Dat een van de grotere adverteerders van Nederland zich heroriënteert, past in een internationale trend die in 2014 op gang kwam en vorig jaar op grote schaal werd doorgezet.