OK GO Media, uitgeverij van onder meer Numrush en Dutchcowgirls, lanceert met Vance.nl een nieuw contentplatform voor de jonge nieuwsconsument die op zoek is naar verrijking en persoonlijke groei. Hoofdredactie ligt in handen van Marjolijn Kamphuis, tevens creative director bij OK GO.
Vance.nl werd afgelopen week feestelijk gelanceerd in het Boom Chicago Theater in Amsterdam. 'Vance.nl is een site vol shareable content maar dan van het soort waar je echt wat aan hebt' aldus Marjolijn Kamphuis. 'Op de site staan thema’s als persoonlijke ontwikkeling, carrière, ondernemerschap en technologie maar ook maatschappelijke- en lifestyle onderwerpen centraal. Daarmee hopen we lezers in de leeftijd 20 - 34 te inspireren, maar soms ook wat te veranderen in onze maatschappij. Sites met de 10 leukste kattenfilmpjes hebben we immers al genoeg in Nederland.'
Kwalitatieve niche
In 2012 lanceerde OK GO Media techsite Numrush rondom de impact van innovatie en technologie. Deze site bereikt inmiddels ruim 95.000 bezoekers per maand waaronder veel professionals in de media-, business- en technologiesector. Kamphuis benadrukt het belang van een kwalitatieve doelgroep voor het succes van een online magazine: “Je kunt wel miljoenen mensen bereiken, maar onder aan de streep hebben adverteerders veel meer aan een kwalitatieve niche met oog en interesse voor hun product. Met Vance hanteren we het zelfde verdienmodel als bij Numrush: We werken samen met bekende merken aan het ontwikkelen van hoogwaardige content die aansluit op onze lezers.”
Het afgelopen jaar won OK GO onder meer een Content Marketing Award en Lovie nominatie met The Thrill of Sound, een interactieve longread op Numrush in samenwerking met Philips. Andere branded content projecten voor onder meer Samsung, IBM, Intel, T-Mobile en Cisco werden net als deze productie allemaal in-house ontwikkeld in de creatieve studio van OK GO.
OK GO is ook verantwoordelijk voor de ontwikkeling van contentformules en websites voor andere uitgeverijen en merken. Zo produceert het bedrijf onder meer de website van Wendy van Dijk, NRC Live en Lidl Optimaal. Een langer interview met Marjolijn Kamphuis over Vance.nl, de formule en de strategie, lees je hier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!