Overslaan en naar de inhoud gaan

NPO ziet toch af van reclamevrije omroep

Uitkomsten onderzoek verrast de publieke omroep.
Shula Rijxman
© NPO
Shula Rijxman
© NPO

De publieke omroep (NPO) wil toch niet reclamevrij worden. Aanvankelijk sprak bestuursvoorzitter Shula Rijxman zich uit voor het stapsgewijs afbouwen van de afhankelijkheid van reclame. Nu heeft NPO minister Slob van Media gevraagd dit niet te doen. De draai is opvallend.

Dat staat in een brief aan het ministerie van OCW die in handen is van AD. Aanleiding zou een recent onderzoek van GfK zijn waaruit blijkt dat een meerderheid van de tv-kijkers reclame op de NPO prima vinden. In de brief aan de minister staat dat de uitkomsten van het onderzoek de NPO hebben verrast.

related partner content for mobile comes here

Ander onderzoek

Voorzitter van adverteerdersbond BVA Frenkel Denie verwees eerder al naar een ander onderzoek met dezelfde uitkomst. Deze is weliswaar uitgevoerd door Ster zelf, in samenwerking met DVJ Insights. 

Vanuit adverteerders en mediabureaus is er geen draagvlak voor het schrappen van de Ster. Volgens Denie brengt dat de 'freedom of commercial speech' verder in gevaar.

Minister Slob moet nog deze maand met een toekomstvisie op de publieke omroep komen.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in