NPO Radio 2 marktleider op 10+ en 25-67 jaar
NPO Radio 2 staat bovenaan de lijst met een marktaandeel van 12,3% in 10+. Ook in de doelgroep 25-67 staat de zender met een aandeel van 14,1% aan de top.
NPO Radio 5 groeit fors in doelgroep 55+
NPO Radio 5 blijft populair en stijgt in de kerndoelgroep 55+ naar 12,9% aandeel ten opzichte van 12,5% in de vorige meetperiode. Ten opzichte van een jaar eerder is de zender in deze doelgroep gigantisch gegroeid, van 10,9% naar 12,9%, een groei van maar liefst twee procent. Ook in 10+ behoort de zender tot de stijgers en groeit naar een marktaandeel van 6,5% naar 6,6%.
NPO Radio 1 noteert ruime winst
Net als NPO Radio 5 laat ook NPO Radio 1 mooie cijfers zien. In de doelgroep 10+ groeit de zender van 8,1% naar 8,4% mogelijk door de Olympische Winterspelen en de gemeenteraadsverkiezingen. Ook in de kerndoelgroep 46-67 noteert de zender een forse stijging van 8,1% naar 8,7% ten opzichte van de vorige meetperiode.
NPO Radio 4 blijft deze meetperiode stabiel en NPO 3FM laat in de doelgroep 10+ een lichte daling zien.
Groot bereik tijdens de Tour de France en EK Vrouwenvoetbal
In dit nu al schitterende voorjaar kijken wij ook uit naar een prachtige zomer vol sportevenementen. Op 1 juli start de Tour de France en brengt NPO Radio 1 als enige radiozender uitgebreid live verslag van alle etappes. Van 6 t/m 31 juli volgen we onze Oranjeleeuwinnen op de voet tijdens het EK Vrouwenvoetbal in Engeland. Wist je dat 25% van de NPO Radio 1-luisteraars deze zender spontaan associeert met sport? Een echte sportzender dus! Wil jij sportfans bereiken? Zorg dan dat je erbij bent met je merk.
Ster Webinar: De impact van radio, meld je gratis aan
Ben je nieuwsgierig naar meer radio-inzichten en wil je weten wat de impact van radio voor jouw merk kan betekenen? Kijk dan mee naar ons gratis webinar op donderdag 12 mei om 12.00 uur.
NPO Radio 2-DJ Wouter van der Goes brengt je samen met onze accountmanager Remco Verweij, research consultant Eva Peer en gastspreker Nicolas van Bekkum, CCO van Farmcamps in een uur op de hoogte welke doelstellingen je met radioreclame kunt behalen. Ook geven ze aan de hand van een praktijkvoorbeeld tips en tricks hoe je jouw campagne meetbaar kan maken met de handige onderzoekstool de Ster Radiometer. Interesse? Meld je hier aan.
Is jouw merk klaar voor het grote publiek op radio?
Veel kansen dus voor jouw merk om kennis te maken met radioreclame en aankomende maanden miljoenen luisteraars te bereiken. Wil je meer informatie over de inzet van een radiocampagne rondom aankomende grootse sportevenementen of andere NPO-programma’s? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!