Overslaan en naar de inhoud gaan

NPO Radio 2 blijft ruim marktleider in 10+

Nieuwe luistercijfers juni-juli bekendgemaakt.
radio zoveel
© 123RF
radio zoveel
© 123RF

NPO Radio 2 blijft veruit marktleider in de maanden juni-juli 2020, zo blijkt uit het vanochtend gepubliceerde luisteronderzoek van NLO/GfK. De publieke zender heeft een marktaandeel van 12,3 procent en een index van 104. 

De nummers 2, 3 en 4 staan dicht bij elkaar. Qmusic stijgt naar de tweede plaats met een aandeel van 10,8 procent(index 110), Radio 538 is nu derde met 10,6 (index 92) en Radio 10 vierde met 10,1 (107).  

E Power Radio, Radio Veronica en NPO Radio 5 zijn de andere stijgers.

related partner content for mobile comes here

20-49

In de commerciële doelgroep 20-49 blijft Qmusic fors stijgen in marktaandeel en marktleider. De zender komt uit op 18,6 procent, een index van 121. Radio 538 en NPO Radio 2 zien het aandeel in deze doelgroep dalen. Dat geldt ook voor Radio 10.

Opvallend is verder de stijging van Sky Radio, met een index van 115 en met name de publieke zenders 4 en 5 met respectievelijk een index van 150 en 167. Radio Veronica en 100%NL zijn de andere stijgers.

De nieuwszenders NPO Radio 1 en BNR zijn in deze periode minder in trek en dalen in marktaandeel.

junjul

Doelgroep 25-54

Ook in de doelgroep 25-54 is te zien dat het marktaandeel van de nummer 1 Qmusic flink stijgt en dat Radio 538 terrein verliest. NPO Radio 2 laat groei zien, Radio 10 daalt in aandeel. 

De twee publieke zenders Radio 4 en 5 weten ook in 25-54 een grote groei te realiseren. Sky Radio, 100%NL en ORN zijn enkele andere stijgers. 

2554
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in