NPO Radio 2 blijft de grootste radiozender qua marktaandeel, maar levert iets in. De nummer twee, Qmusic, loopt juist in. Radio 10 blijft onveranderd op de derde plek staan. Dit blijkt uit het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) in de periode februari - maart. Radio 2 (12,3 procent marktaandeel) had in dezelfde periode in 2021 nog 12,8 procent marktaandeel. Qmusic heeft nu 12 procent marktaandeel, tegenover 10,9 procent in dezelfde periode in 2021. Het marktaandeel van Radio 10 blijft 10,1 procent.
Top tien
Na de top drie volgen ORN Radio (een groep regionale radiozenders), NPO Radio 1, Radio 538, Sky Radio, NPO Radio 5, E Power Radio (dat een groep radiozenders vertegenwoordigt) en Veronica. In deze toplijst zijn geen grote veranderingen qua marktaandeel zichtbaar. Sommige zenders leveren iets in, andere groeien iets.
NLO komt op 24 mei met nieuwe onderzoeksgegevens, afkomstig van GfK dat een panel van ruim achtduizend Nederlanders ondervraagt.
Gemiddelde luistertijd gedaald
Nederlanders luisterden in februari - maart wat minder minuten per dag naar radiozenders. De gemiddelde luistertijd daalde van 2 uur en 34 minuten naar 2 uur en 31 minuten. Ook de gemiddelde luistertijd zakte terug, met 6 minuten (naar 4 uur en 6 minuten).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!