Met de overnamen breidt Nike het aantal gesponsorde clubs uit. Umbro is sponsort wereldwijd meer dan 140 voetbalclubs en de landen teams van Ierland, Zweden en Noorwegen. In Nederland zijn ze verbonden aan FC Groningen en Heerenveen.
Nike levert uitrusting aan de nationale ploegen van Nederland, Brazilië en Portugal en wil voor het wereldkampioenschap van 2010 in Zuid-Afrika het belangrijkste voetbalmerk ter wereld worden.
De vraag die door mijn hoofd speelt is wat ze met het merk Umbro gaan doen. Gaat dat verdwijnen, plukken ze het kaal en wordt het een b-merk van Nike of blijven de twee merken naast elkaar bestaan?
Ik vermoed niet dat ze het merk Umbro helemaal zullen killen. Maar als Nike het belangrijkste voetbalmerk wil worden zullen ze de twee merken niet zoals nu naast elkaar laten bestaan en concurreren.
Zonde? Of is dat gewoon het lot van een (kleiner) niche merk?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!