MediaCom Nederland heeft de organisatie aangescherpt om 'nog beter in te kunnen spelen op de sterk veranderende mediaconsumptie van consumenten en de bijbehorende complexere vragen van klanten'.
Eind vorig jaar werd bekend dat Maiko Valentijn (foto links) is benoemd als Managing Director, terwijl CEO Frank Bitter (foto rechts) zich ook gaat bezighouden met het Belgische kantoor van MediaCom.
Valentijn: ‘MediaCom is de laatste jaren in Nederland snel gegroeid, naar inmiddels 75 mensen. We hebben veel nieuwe klanten mogen verwelkomen, zoals H&M, Sony, Essent en Danone, en verder onze dienstverlening fors uitgebreid. We hebben altijd gewerkt vanuit het principe dat we mensen centraal stellen bij alles wat we doen. Zo willen we meer dan elk ander bureau weten wat consumenten beweegt en de plek zijn waar talent zich kan ontwikkelen en kan doorgroeien. Dat was destijds voor mij de belangrijkste reden om naar MediaCom te gaan.’
20I20 Connections
De vraagstelling van klanten is veel complexer is geworden. Daarom is binnen MediaCom Nederland een nieuwe filosofie ontwikkeld: 20I20 Connections. Valentijn: ‘Voor consumenten hangt alle communicatie met elkaar samen. 20I20 Connections is erop gericht om met een 20 procent lagere investering een 20 procent beter resultaat te behalen. Om dit te kunnen realiseren brengen we de onderlinge samenhang en bijdrage van alle content en communicatiekanalen in kaart als basis voor het continue optimaliseren van het gehele communicatiesysteem.’
Om 20/20 Connections goed te kunnen uitvoeren, zijn diverse specialisten binnen de organisatie doorgeschoven, maar ook aangenomen.
Nieuwe organisatie
De nieuwe organisatie ziet er als volgt uit:
Valentijn stuurt als Managing Director het team in Nederland aan en is verantwoordelijk voor business development, 20I20 Connections en een aantal klanten. Frank Bitter blijft als CEO nauw betrokken bij de verdere ontwikkeling van MediaCom Nederland en een aantal klanten. Hij gaat dit combineren met het ontwikkelen van de dienstverlening, het team en het profiel van MediaCom België.
Door de nieuwe rol van Valentijn en de uitbreiding van de klantenportfolio en dienstverlening, is ruimte ontstaan voor nieuw talent. Zo is Folkert Langeveld (ex-Dell) aangetrokken om binnen het MT als Strategy & Insights Leader strategie, inzichten, onderzoek en data te integreren. Hij zal nauw gaan samenwerken met Anouk Puister, die al geruime tijd bij MediaCom werkzaam is in digitale rollen, en als Digital Leader ook onderdeel van het MT wordt. Zij gaat zich vooral richten op digital performance, programmatic, content en social.
Per 1 april vormen Bitter, Valentijn, Langeveld en Puister, samen met Media Performance Leader Dorien de Jong en de Client Leaders Soraya Lagcher-Lanting en Hanneke van Rozendaal, het nieuwe MT van MediaCom Nederland.
Andere belangrijke benoemingen in het kader van 20I20 Connections zijn:
Daan Booister gaat zich als Insights Director richten op de ontwikkeling van systems thinking en connections planning en de interne ontwikkeling van deze kennis bij alle betrokkenen
Esther Beuling gaat zich als Connections Manager primair richten op conversie attributie en de optimalisatie van de communicatie systemen van klanten
Joris Garritsen gaat als Strategy Planner de strategen ondersteunen op het gebied van systeem denken en bewaken dat strategieën optimaal worden door vertaald naar plan executie
Gijs v/d Togt is aangenomen om als Strategy & Content Director de dienstverlening rondom content en social verder te ontwikkelen
Luuk Spijkerman is aangenomen om als Conversion Manager de dienstverlening rondom digital performance en programmatic buying verder te ontwikkelen
Tessa van der Starre gaat als Client & Development Director haar client service rol combineren met de ontwikkeling van de dienstverlening voor meerdere klanten