Mohi, volgens de initiatiefnemers de eerste 'slow media' app van Nederland, is vanaf vandaag beschikbaar voor downloads. De gratis applicatie laat gebruikers digitale content - boeken, artikelen, video’s, podcasts, films en muziek - ontdekken en consumeren op basis van aanbevelingen door hun vrienden en familie.
Eerder dit jaar investeerden meerdere topondernemers, waaronder de oprichters van Hyves en eBuddy samen 225.000 euro in de Amsterdamse startup.
'Geen slecht functionerend algoritme'
Wibe van de Vijver, ceo en founder van Mohi: 'Anders dan een onpersoonlijk en vaak slecht functionerend algoritme, vertrouwt Mohi op contentcuratie door vrienden en familie. Wij geloven in de positieve kracht van het uitwisselen van mooie content.'
Mohi sorteert aanbevelingen op basis van drie filters: luisteren (podcasts en muziek), lezen (artikelen en boeken) en kijken (films en documentaires). Daarnaast vraagt de applicatie aan gebruikers om actief eigen tips te delen met hun netwerk, die zij vanuit vrijwel iedere app en browser direct kunnen uploaden.
Naast vrienden en familie kunnen gebruikers ook curators volgen, zoals programmamakers, journalisten en ceo’s. Onder andere Philip Huff, Boris Veldhuijzen van Zanten en Nina Pierson zijn inmiddels aangesloten. Van de Vijver: 'Gebruikers kunnen een selectie maken van hun eigen favoriete content en zo op Marie Kondo-achtige wijze een digitaal archief opbouwen. Mohi is zodoende het enige socialemediaplatform dat als doel heeft om gebruikers vooral niet te lang op het platform te houden: less is more.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!