Verjongingsmarketing. Met dat specialisme zijn Bas Stoop en Ron Simon in Arnhem het bureau Stoop & Simon begonnen.
Stoop (32) en Simon (56) denken met hun propositie aan te sluiten bij de tijdgeest.
Want, stellen ze: 'In korte tijd is de wereld veranderd. Al was het maar door het massaal gebruik van media als internet en mobiel. Maar ook mensen zijn veranderd. Was 30 jaar geleden iemand van 50 oud, nu is dat heel anders. We doen er alles aan om jeugdig te blijven en verjongen constant. Dat uit zich tevens in het snel veranderende koopgedrag van mensen. Dus waarom niet de bedrijven en merken van deze consumenten? Stoop & Simon Verjongingsmarketing is in dat gat gedoken en helpt bedrijven om die inhaalslag richting de consument te maken.'
Het bureau heeft een eigen aanpak en middelen waarmee het bedrijven en merken wil vitaliseren.
Een betreft het ontwikkelen van drie scenario strategieën die verhalend een mogelijke toekomst beschrijven. Het idee: 'De scenario's bevatten tevens tailormade actie adviezen en een "to do" lijst. Gekoppeld aan parameters kun je met de drie scenario's makkelijk sturen op het moment dat zich iets ontvouwt. En bijvoorbeeld wisselen naar een ander scenario als een parameter dat aangeeft.' Stoop & Simo tekent aan verjongingsmarketing niet als een make-over te zien maar als een 'diepgaande exercitie die alle lagen van de bedrijfsvoering beïnvloedt.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!