In maart dit jaar werd bekend gemaakt dat Sanoma met Ster en Telegraaf Media gezamelijk een project hebben gestart om mobiel adverteren meer onder de aandacht te brengen bij bureaus en adverteerders. Een goede zet, want naar verwachting zal mobile advertising een groei doormaken die die vergelijkbaar is met die van internet advertising (20% van de totale advertentiemarkt). Zelf denk ik dat dit nog een bescheiden percentage is, aangezien mogelijkheden -zoals mobiel betalen en cloud computing- de mobiel een nog promintentere rol kan gaan geven dan onze normale computer.
Sanoma heeft nu als meest recente mobiel initiatief tijdschrift.nl gestart. Op deze mobiele site kun je je abonneren op diverse Sanoma-titels. "That's all there is!"
Met dit mobiele initiatief schiet Sanoma tekort. Ik mis aanvullende informatie over de tijdschiften, zoals uitnodigende highlights van het laatste nummer per titel. Uiteraard kost dat tijd, maar dan zet je wel echt iets neer, wat succesvol kan worden. Naast het bestelformulier op de mobiele site, kun je ook telefonisch bestellen. Dit telefoonnummer is echter niet gratis of voor een regulier telefoontarief. Sanoma Uitgevers slaat de plank volledig mis door 10 eurocent per minuut (naast de reguliere telefoonkosten) te vragen om telefonisch een abonnement af te sluiten.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!