We zijn nog volop aan het genieten van de sportzomer, maar ook het najaar bij de NPO wekt hoge verwachtingen. Na de Olympische Spelen volgen september en oktober met nog meer sport, evenementen en mooie nieuwe programmering – zowel op radio als tv. We blikken alvast vooruit en zetten de kansen voor jouw merk op een rij.
Van sportzomer naar sportnajaar
Het EK voetbal en de Tour de France zijn voorbij gevlogen en hebben beide gezorgd voor mooie kijkcijfers. Zo trok het EK gemiddeld bijna 2 miljoen kijkers per wedstrijd, met als toppunt het duel tussen Nederland en Tsjechië met 5,7 miljoen kijkers. De Tour trok gemiddeld ruim 600.000 kijkers dit jaar, met de bergetappe op zondag 11 juli als best bekeken dag met 886.000 kijkers. En dan zijn de Olympische Spelen er ook nog!
Ook die beloven veel moois: de NOS is er weer bij en zal goed zijn voor zo’n 220 uur aan live sport van de Olympische Spelen in Tokio, met alle spanning, vreugde en emotie die daarbij hoort. Dit biedt kansen voor jouw merk, bijvoorbeeld op NPO Radio 1. Dé nieuws- en sportzender is van 23 juli tot en met 8 augustus omgedoopt tot RadiOlympia en doet vanuit Nederland vanaf 02.00 tot en met 16.00 uur verslag. ’s Avonds wordt in Langs de Lijn En Omstreken elke olympische dag nabesproken. Weten hoe je profiteert van de mooie kijktijdaandelen? Bekijk het aanbod.
Na de Olympische Spelen is het nog niet gedaan met de sportprogrammering bij de NPO. Dit najaar valt er eveneens een miljoenenpubliek te bereiken. Met het EK nog maar net achter de rug, kunnen we in september alweer genieten van verschillende WK-kwalificatiewedstrijden van het Nederlands elftal. Ook kunnen we Oranje nog volgen op de Paralympische Spelen en bij het EK Volleybal dames én heren. Verder zendt de NPO dit najaar ook de Eredivisie en de Nations League uit. Dit alles en meer is het hele jaar door te volgen in het NOS Sportjournaal en NOS Studio Sport; dat betekent het hele jaar door kans om met jouw merk te scoren.
Kansrijke evenementen op NPO Radio
Niet alleen op tv, maar ook op NPO Radio wordt veel aandacht besteed aan de WK kwalificaties, Eredivisie en de Nations League. NPO Radio 1 staat daarnaast het hele weekend van 3 september in het teken van de Dutch Grand Prix. September en oktober bieden nog veel meer evenementen op NPO Radio, zoals de KWF Week en Tuckerville op NPO Radio 2, De Top 1000 van deze eeuw op NPO 3FM en de Klassieke Top 400 op NPO Radio 4. En dat is niet alles: vanaf 30 oktober kan er op de Evergreen Top 1000 gestemd worden, het grootste event van NPO Radio 5, en op 16 september worden de FunX Music Awards uitgereikt.
Nieuwe seizoenen van kijkcijferknallers
September betekent ook de aftrap van het nieuwe tv-seizoen, welke op 29 augustus al geweldig wordt ingeluid met de voorstelronde van het nieuwe seizoen van Boer Zoekt Vrouw. Daar kijken de vele liefhebbers van het programma al smachtend naar uit. Maar de zoektocht naar liefde op het platteland is niet de enige bekende kijkcijferknaller die terugkeert: ook onder meer Beste Zangers, Matthijs Gaat Door, Flikken Rotterdam, College Tour, Van Onschatbare Waarde, Dit was het nieuws, First Dates en 3 op Reis keren dit najaar terug met een nieuw seizoen! Jouw campagne rondom deze mooie programmering van de NPO staat garant voor een enorm bereik.
Nieuw bij de NPO is de Nederlandse variant van het succesvolle Britse format The Great Model Railway Challenge (in het Nederlands De Grote Kleine Treinen Competitie), waarin André van Duin op zoek gaat naar de beste modeltreinbouwer. Daarnaast krijgt ook de doordeweekse vroege avond een nieuwe invulling: Sophie Hilbrand en Khalid Kasem presenteren vanaf maandag 30 augustus afwisselend een talkshow tussen 19.00 en 20.00 op NPO 1. Ook zien we dit najaar Prinsjesdag en Het Gouden Televizier-Ring Gala weer bij de NPO en zal Loeki ook na de zomer het publiek blijven verrassen.
Meer weten? Bekijk de programmering.
Profiteer van voordelen
Met het aantrekkelijke sport- en programma-aanbod weten grote aantallen kijkers en luisteraars de zenders van de NPO te vinden. De verwachting is dat de NPO dit najaar kan rekenen op ongeveer 30% van de kijk- en luistertijdaandelen (doelgroep 25-67). Zet je 25% - een iets bescheidener aandeel dan 30% - van je radio- en televisiecampagnes in bij Ster? Dan kom je in aanmerking voor een aantrekkelijke korting.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!