De initiële Adformatie MWG Media Awards, kortweg AMMA, zijn de mediaprijzen voor beste campagnes, opvallendste concepten en grootste talenten van het afgelopen jaar. De uitreiking vindt plaats op donderdag 19 mei tijdens Fifty50 in Noordwijkerhout, waar organiserend branchevereniging MWG zijn vijftigjarig jubileum viert.
Bekijk alle genomineerden hieronder.
/Beste smart impact//
Dentsu - Ben® een kerstster
TUI - Met TUI Last Minutes scoren in de Laatste Minuut
/Merk van het jaar//
UM Worldwide - Jumbo maakt boodschappen doen leuker in jubileumjaar 2021
MediaCom - T-Mobile en het succes van ‘Welkom bij de Unlimiteds’
/Bureau van het jaar//
Wavemaker
Dentsu
UM Worldwide
MediaCom
/Beste research//
Mindshare - Podcast Programmatic Planningstool
Mediabrands - De invloed van regionale kenmerken op de perceptie van reclame
DPG Media Nederland -Aandacht (be)grijpen
/Beste collaboration//
DPG Media Nederland - Oranje Boven - sponsoring met een unieke media first contentsamenwerking
Dentsu - Polestar x Stedelijk Museum: hoe kunst en design bijdragen aan een duurzamere wereld.
2Basics BV - De verborgen verhalen achter Assassin’s Creed Valhalla
/Media-exploitant van het jaar//
DPG Media Nederland - DPG Media neemt het voortouw in toekomstbestendig digitaal adverteren
Qmusic - Qmusic: consequente customer centricity leidt tot beste jaar ooit
Global - We made some noise!
/Beste gebruik van data & technologie//
Merkle - Taste driven marketing met Leen Bakker’s datastrategie
Havas - Kia Contextual, Movement that inspires
Wavemaker - De eerste cross DSP optimalisatie op Awareness
Dentsu - Decision based marketing. Iedereen roept het, maar Albert Heijn doet het.
/Beste mediaperformance//
Wavemaker - Hoe Toyota steeg in verkoop en marktaandeel in een dalende markt.
Mindshare - SheaMoisture – Be Natural Be You
Mindshare - December Kalender: van kraslot tot ware traditie!
/wAMMA (wissel AMMA van het jaar)//
MediaCom - Mediaplanning ≠ inclusief
DPG Media Nederland - Put your money where your mouth is
/Beste content- en engagementstrategie (+ owned media)//
Publicis Groupe - Paco Rabanne omarmt Twitch voor succesvolle launch van PHANTOM
Boomerang Create B.V. - Varkens in Nood: Kopen, Kopen niet kijken
DEPT® - Het Verdwenen Speelgoed Mysterie in de Grote Speelgoed App
/Beste media-innovatie//
Sage+Archer - Heineken horeca zichtbaar in hyperlokale DOOH campagne op 3000+ schermen met dynamic & responsive creatives
Greenhouse - ICI Paris XL - Instant Campaign Launcher
/Beste inzet van een medium//
PostNL - Zeg je conversie, dan zeg je post!
Initiative - Below the radar, above yourself
CS Digital Media - Mediafirst met Hypertargeting binnen DOOH - Vehicle Detection
/Beste mediastrategie/
Dentsu – Het kleinste grootste liefdesverhaal van het jaar…
OMD Nederland - Lay’s Iconic Restaurant Flavours #nobettercombo
Wavemaker – MediaMarkt Nederland kiest voor lange termijn
Publicis Groupe - Hoe Max Factor Mascara met een succesvolle mediastrategie inspeelde op het veranderende consumentgedrag tijdens pandemie
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!