Mona Merk van het Jaar 2009

Supermarktklanten vinden Mona het best scoren op kwaliteit, innovatie en expressiviteit.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Mona kreeg de , die in het leven is geroepen door de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie donderdag uitgereikt tijdens de FNLI jaarbijeenkomst in Utrecht. Onderzoek onder supermarktklanten vormen de basis van de prijs.In totaal werden 91 A-merken beoordeeld door een panel van ruim 5.900 primaire boodschappers op hun mentale merkkracht. Elk merk werd door minimaal 475 boodschappers beoordeeld.Mona scoorde het hoogst op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Voor de award Merk van het Jaar werkt FNLI samen met EFMI Business School en onderzoeksbureau GfK Panel Services Benelux.

Achter Mona eindigden Verkade, Douwe Egberts, Pickwick en Dr. Oetker successievelijk op hun plek in de top 5.

Categoriewinnaars 2009
1. Bier: Hertog Jan
2. Non-alcoholische dranken (exclusief zuivel): Douwe Egberts
3. Snacks, zoetwaren, ontbijtproducten, brood en banket: Verkade
4. Kruidenierswaren overig: Conimex
5. Zuivel, kaas en geelvetten: Mona
6. Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Dr. Oetker
7. Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Pampers

Uit het onderzoek werd de conclusie getrokken dat de gemiddelde merkkracht van de onderzochte levensmiddelenmerken ten opzichte van de 2008-editie van het onderzoek licht is afgenomen, van 6,55 naar 6,44. Die afname wordt volgens de onderzoekers vooral veroorzaakt door een minder hoge score op de vitaliteit van de merken.

FNLI heeft een in het leven geroepen om het onderzoek nader toe te lichten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie